Přidat odpověď
Když budeš mít v roli učitele ve třídě žáka, co o hodinách jen sedí a zírá, na dotazy nereaguje buď vůbec nebo zásadně špatně, nejlepší známka z písemky bude čtyřka, ale bude nosit z domova skvělé a bezchybné úkoly, bude to pro tebe relevantní při jeho hodnocení?
Do určté míry ano. Dokonce jsem dělávala to, že žáci měli v hodině za úkol vypracovat něco (pár otázek / příkladů) zatímco já zkoušela ústně. K vypracování mohli používat učebnice, sešity, souseda - jediná podmínka byla, že jsou potichu. Pak jsem to od tří vybrala, dostali z toho malou známku (s třetinovou hodnotou) - za tři malé známky byla "velká do žákovské" a brala jsem to na stejné úrovni jako ústní zkoušení či písemku.
Ano, někteří to "sprostě" opsali... ale víš co? I ti, co to "sprostě opsali" pak byli schopní alespoň něco si vzpomenout do té písemky nebo při zkoušení. Jako fakt, i totální propadlík měl pak z mého předmětu trojku. Protože z těhle prací měl dvojky a trojky a z písemek troky a čtyřky - ale nepropadal - vždycky si na něco vzpoměl a něco předvedl.
Nevím, proč najednou je špatně, když děti něco vypracují doma s nějakou pomocí - ať už rodičů, nebo googlu nebo jánevímčeho. Celou dobu se brojí proti "šprtání se" a najednou se práce vypracovaná s pomocí zjišťování dat nepočítá a je to podvod? A je to méně hodnotné, než když se někdo dokáže nazpaměť našprtat slovíčka (když jsme třeba u té angličtiny)?
Domácí úkoly v případě prezenční docházky do školy mi přijdou poměrně nesmyslné - ale v případě distanční výuky se doma / samostatně odvádí řádově polovina práce (alespoň teda v naší škole). Online je spíš místo přednášek a konzultací, než že by se tam zkoušelo nebo nějak hodnotilo. Takže pokud dítě "doma" nepracuje, tak je to skutečně polovina známky.
Předchozí