Asi nesmyslná otázka, někdo má na sloh talent a někdo holt ne. Ale stejně mám z toho dlouhodobě brouka v hlavě. Moje starší dítě má dysfázii a mladší sice ne (toho v této diskuzi řeším), ale je také slabý v komunikačních schopnostech a odráží se to hodně právě na slohu. Strašně mu to kazí známky z Čj (má stále jen 4 a 5 ze slohu) a to nemluvím o tom, že výhledově s tím může mít problém třeba u maturity. Teď je ještě na ZŠ.
Nemáte prosím nějaké tipy, jak tohle rozvíjet nebo aspoň trochu posunout? Nevím, jestli tam taky není nějaká slabší porucha typu té dysfázie, ptž občas vytváří fakt zvláštní krkolomné věty někdy až s agramatismy, které ve finále ani nedávají moc smysl. Neumí ani moc vyprávět příběhy atd. Na vyšetření jsme byli, tam se prokázalo ADHD, ale ne nic ve spojení s tou dysfázií, jinak ve škole jsme o žádné úlevy nežádali.
Určitě by mu pomohlo, kdyby četl knížky. On čte sice dobře, ale knížky ho nebaví a to jsem mu zkusila podsunout velké množství žánrů.
Nebo mě ještě napadlo, jestli nejsou nějaké univerzální věty do slohu, které by se naučil a odrážel se od nich, ale to asi ne, že... děkuji případně za rady