Přidat odpověď
Asi ti líp odpovědí učitelky, ale osobně si myslím, že:
1) je nutné, aby se syn tomu "doučování" chtěl věnovat, není to asi nic, co jde dělat na sílu (jako když nutíš dítě, aby třeba vypočítalo x příkladů nebo vyplnilo y cvičení z gramatiky)
2) začala bych právě tím vyprávěním - ať zkusí třeba každý večer říct 3 věty o tom, co zažil ten den nebo na procházce/cestou autem apod. popsal 3 větami něco, co vidí. A pomáhat mu s výběrem slov (aby to nebylo samé "byl" a "má"), nechat ho navrhovat synonyma ...
3) Pokud probírají ve škole konkrétní slohový styl (nebo jak se tomu říká), tak si s ním doma zkusit 2-3 krátké minislohy toho typu, před školní prací s ním probrat typ úvodu a závěru, vhodná spojení, různá zajímavá použitelná slovesa ...
4) Pokud jde o čtení, můj syn-nečtenář (beletrie ho prostě nezajímá) čte (nebo i poslouchá) různé zajímavosti na internetu, o tom, co ho baví (obvykle výpočetní technika, programování, ale třeba i politka nebo nějaké aktuální události typu start rakety atd ...)
Předchozí