Přidat odpověď
Moje desetiletá dcera také špatně snášela návrat prezenční školy. Je také introvertní, ale nijak vypjatě, jen nepotřebuje tolik stimulace, vyloženě jí vadí hluk, nervozita, konfliktní atmosféra, je k tomu vnímavá. Pak byl problém, že ačkoliv celou distančku dost tvrdě pracovala a měla výborné známky, jedničky, zřídka dvojku, po návratu do školy jim paní učitelka řekla, že hin sa hukáže, kdo doma pracoval dobře, že kdo bude mít špatné známky, tak doma špatně pracoval. A začala nosit trojky z kontrolek, i jednu čtyřku, byla bezradná, brečela a hroutila se. Bylo mi jí fakt líto, to spojení, které učitelka vytvořila, je hodně toxické. Známka za počet chyb totiž vůbec nereflektuje pracovní úsilí vynaložené při distančce. Distanční úkoly, pokud byly hodnoceny, neměly být hodnoceny podle jiného klíče nebo ne, pokud kritéria nebyla předem jasná, třeba že všechny distanční práce mají váhu 1 a 2, kdežto prezenční 3 - 5. Úsilí je hodnotitelné počtem odevzdaných úkolů, docházkou, pečlivostí vypracování, to všechno je něco jiného, než počet chyb atd.. Ve výsledku má ale v Bakalářích na vysvědčení samé jedničky, ačkoliv by měla mít dvě dvojky. Opravdu nechápu, k čemu to všechno a čím jí posloužilo to trápení. Paní učitelka tak dala klasickou dvojnou zpětnou vazbu, což mi přijde jako ten nejblbější možný nápad. Přitom není nekompetentní. Měla kliku v tom, že děti ve třídě ji mají rády a nakonec jí nějak pomohly, že se znovu připojila, holky jí volaly, nenechaly se odbít, nějak se to rozhýbalo. Ale byla jednu chvíli fakt špatná, nespala, brečela, stěžovala si na bolest hlavy a nohou, nejedla.
Nemůžu samozřejmě radit, jestli AD ano nebo ne, nejde to posoudit, ale kdyby to bylo moje dítě a kdybych měla dnešní zkušenosti, určitě bych chtěla ještě druhý názor jiného odborníka, pokud by oba viděli stav jako akutní a potřebný medikace, udělala bych to. Pokud ne, využila bych toho, že škola příští týden na dva měsíce končí, zkusila bych změnu rytmu, možná i prostředí, odvedení pozornosti na jiné cíle, jestli se jí neuleví. Jenom rytmus samotný, pravidelnost, klid, přiměřené tempo může pomoct. Nebude to tak, pokud je nemocná. Pokud by problém spouštěla škola, přišlo by mi lepší řešení učení doma než užívání léků.
Předchozí