Přidat odpověď
Umí. Proč bych neuměl? Ví, že 45:11 je 4. Nepočítá to běžně jako 50:10. Jde mi o to, jaký se v tom výpočtu děti učí postup, pokud jim to nesedí jako např. v tomhle případě. Zapíše tam 50:10=5. Zjistí, že má záporný zbytek, tak snižuje výsledek vždy o jedna? A v případě zbytku většího než dělitel zvyšuje o jedna? Nebo v případě záporného zbytku nemají zaokrouhlovat vůbec?
Jde mi o ten postup, který se tedy teď učí, protože syn to nechápe a dělí to rovnou bez toho zaokrouhlení, takže má rovnou čtyřku a ne pětku. Když tedy udělá, co musí, zaokrouhlí a získá pětku, tak nevíme, jaký je zvykový mechanismus té korekce v dalším kroku. (Já samozřejmě vím, jak to vyjde, ale řeším zvykový postup, protože ten se zjevně od dob mé školy změnil a kluk to umí mou metodou a ne tou novou.)
Předchozí