| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

I zakoukala jsem se v bakalářích do průběžné klasifikace a zaujaly mne perly typu:

4 - šplh
3 - nahrávka ve florbalu
3 - sprint

Jako, pořád si vykládáme o tom, jak tělesná VÝCHOVA má vést děti k pozitivnímu (celoživotnímu) vztahu k pohybu, ale je tohle opravdu ta metoda?
Náplň předmětu je spíš tělesné ZNÁMKOVÁNÍ bez učení. Jako kdyby se v matice rovnou místo učení, procvičování, zpětné vazby, testování, opravování atd. rovnou napsal test, kde klasifikace by ukazovala, jak to děti umí hned samy od sebe, bez procvičování.

Jako... já jsem si jistá, že dotyčné známky naprosto odpovídají příslušným "tabulkovým výkonům". Kluk je prostě objektivně dřevo ~t~
Na druhou stranu, vzhledem k organizaci výuky nemá možnost dotyčné dovednosti pořádně opakovaně vyzkoušet, natož je nějakým procvičováním pod odborným vedením natrénovat a pracovat na nich (což by asi pomohlo a v jiných předmětech je to normou). Nemůže se ani vědomě zlepšovat, protože v hodnocení neposunuje svoje minulé výkony, ale soutěží stále se stejnou "obecnou tabulkou", která je a vždy bude prostě jinde, než jeho fyzická realita.
A přitom kdyby tělocvik byl opravdu "výchovou", tak by ten princip posunování vlastních latěk, trénování a zlepšování svých výkonů, kultivace pohybových dovedností a hledání vlastní životní cesty spjaté s pravidelným pohybem přinášejícím uspokojení, byl upřednostněn.

Kluk, ač nemehlo, má paradoxně pohyb rád (běh, kolo, lyže... není v tom nějak dobrý, ale prostě to s radostí provozuje, což nás taky těší) a tak jenom doufám, že tohle hodnocení nesrazí ty poslední zbytky snahy a sebedůvěry, co ve sportu má.

Doma na známkách nebazírujem, takže na první pohled "o nic nejde". Spíš mne mrzí, že si to v bakalářích přečte taky kluk sám. A trochu jsem si myslela, že už nad tímto výukovým modelem čas trhl oponou.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.