Mám dva syny. Ani jeden na druhém stupni nebyl jedničkář. Ale nemyslím si o nich, že nejsou bystří. Jen zkrátka neukazují ty vědomosti tak, jak chtějí ti jednotliví učitelé. Taky je to právě hodně o učitelích a jak moc děcko předmět baví nebo jim dělá problémy. Např. oba měli problémy s přírodopisem, i když se připravovali, tak nejlepší známka z písemek byla za 3. Ač jsou o 4,5 roku, měli stejnou učitelkou. Loni na distančce jsem zjistila, že je to prostě učitelkou - jak učí a jaké testy dává. Protože tato přírodopisářka dává prostě zmatečné písemky, bývají v nich věci, které mají v učebnici za čarou malým písmem. Obrázek s popisem jim dá úplně jiný, než jaký je v učebnici nebo měli v rámci zápisu. Oba kluci nikdy neměli problém s angličtinou a dějepisem. Zajímavé je to u dějepisu - tam jim stačilo, co slyšeli ve škole nebo si to jednou přečetli a nosili jedničky. To je u přírodopisu nemožné. To samé v zeměpise - mladší měl co dělat, aby měl aspoň trojku. Změnil se jim učitel a bez potíží má 1-2. Zkrátka naše školství tak, jak je nastavené, není pro některé dětí friendly