1kuličko, úplně nevím, co myslíš výrazem "bezproblémová škola". Děti mají často ve škole problémy, které ani nesouvisejí s vyučovacím procesem a naopak, pro někoho je škola třeba "odpočinkem od rodiny", i když se neučí dobře ... Chtít, aby se děti co nejvíc naučily (případně aby se naučily co nejvíc dle svých možností, tj. individuální přístup), zároveň nebyly stresovány hodnocením a neměly ani jiné "problémy", to už jsou asi moc náročné představy pro kolektivní vzdělávání. A mně třeba dlouhodobé práce a "projekty" přijdou velmi fajn, mnohem záživnější, než "nastudujte kapitolu X, zítra to vyzkouším" nebo "vypracujete příklady/cvičení na straně ... Projekty mnohem víc reflektují to, proč děti do školy chodí - aby získané znalosti uměly použít. A plánovat si čas, mít vůli splnit úkol, i když to zabere víc času ... Samozřejmě by projekty měly být přiměřeně náročné (ideálně třeba i v různých variantách pro různě nadané děti).
Na tomto je ovšem ideálně vidět, jak "škola" asi nikdy nemůže být "ideální", protože každé dítě je jiné a také každý rodič má nějaké své představy - někdo chce vzdělání (pokud možno v použitelné formě) a někdo "bezproblémovou školu bez projektů" a další zase něco