Přidat odpověď
No, tak já rozhodně ódu na spalovací motory nepěju, to špatně čteš. Délka linky 154 je 21 km, délka linky 213 je 11/18 km, a pak mají stanovenou pauzu, kdy je čas na alespoň částečné dobití. Hasičské auto na venkově má dojezdové vzdálenosti řádově delší, sanitky s pacientem taky někdy musí ujet opravdu velké množství km a oboje mezi dvěma cestami stihnout nabíjet mohou, ale nemusí. V nedávné době probíhaly převozy pacientů ze Zlínského kraje do Prahy, kolikrát by za tu cestu museli asi nabíjet, kdyby jeli elektorvozem? Ale uznávám, že tyto převozy nejsou časté, ale vyloučené taky ne. Osobně si myslím, že se to dá řešit zdvojením vozového parku, že se posádka prostě staví doma na základně a vymění si vybité/částečně vybité auto za nabité a to předchozí připojí k nabíječce. Z mého laického pohledu by však bylo výhodnější jim ponechat vozy hybridní, které by na elektřinu jely, když by to šlo, a v nutnosti ve vybité situaci by mohly pokračovat na jiné palivo. Nebo třeba někdo vymyslí jiné superchytré řešení. Ale asi jsem trochu jedodušší zpátečník, když mi přijde dobré, aby hasiči cestou k požáru nebo sanitka s pacientem z infarktem či mrtvicí cestou z okrajových nebo odlehlejších částí republiky do léčebných center nemuseli někde i jen 15-20 minut nabíjet, protože "zlatá hodinka" a "čas je mozek" atd. Ale naopak pro provoz městské hromadné dopravy mi přijde elektromobilita jako super řešení, s tím souhlasím, nicméně mi to pořád nepřijde srovnatelné s režimem záchranného systému. A znovu, nějak to fungovat asi může a bude, protože policie, jak jsem psala výše, již čistě elektrická auta používá. Jak se to osvědčuje, netuším, neznám nikoho, kdo by mi to mohl otevřeně popsat.
Předchozí