Přidat odpověď
"já sice rozvrhy zatím nedělám, ale u nás se teď opravdu nedělají, a nedělaly se ani před rokem v červenci, když byl stabilní sbor"
Já teď taky nedělám rozvrhy, ale úvazky, a znovu opakuju, potřebuju je udělat, abych věděla, jestli musíme ještě někoho shánět. Právě proto, že nejde jen o počet hodin, ale o skladbu předmětů, a už jsem dost podrobně popsala, jak různé to může být.
Rozvrhy teprve budou následovat, to nemusí být úplně hned, ale musím počítat s tím, že v srpnu už budu muset řešit další věci.
A když je stabilní sbor, je to o dost jednodušší, my ovšem stabilní sbor nemáme, co jsem na téhle škole. Letos snad poprvé na konci roku odcházejí jen 4 lidé (3x důchod, 1x nespokojenost s úvazkem), ale 4 nás opustili od března do června (2x alkohol, 1x rizikové těhotenství, 1x dohoda).
V srpnu už je pozdě tohle řešit. A nedělám to první rok, tohle dělám už třetí rok (dva roky ne jako zástupkyně, ale pomáhala jsem, takže to nebude jen o mojí neschopnosti.
"v červnu se teda ptá na požadavky, třeba kvůli dětem, dojíždění nebo studiu"
Požadavky sbírám od dubna. Problém je, že někdo v dubnu řekne něco a v červnu něco jiného. Musí se začít včas, v červnu už pohovor se všemi zaměstnanci nejde stihnout. Na to jsme škola už moc velká.
"když nám letos v únoru onemocněl důležitý člověk a přišel jiný, musela měnit celý rozvrh, zůstaly prakticky jen věci, který se nehýbou nikdy, jako odpolední tělocviky a pár dalších podobných stabilních hodin"
Tak to když nám v březnu nuceně odešli dva kolegové na M a ČJ, tak se rozvrh měnil minimálně, max. se proházelo pár hodin v rámci jedné, dvou tříd. Výpadky jsme pokryli z vlastních zdrojů (např. tím, že já jsem přibrala těch 11 hodin a část specky přehodila na asistentku, a některé kolegyně si rozebraly ostatní předměty podle děr v rozvrhu). Ne že bychom nehledali nové lidi, jen prostě nebyli a nejsou. A jedna kolegyně, co měla nastoupit až v září, tak začala už na pár hodin v březnu, čímž nám hodně pomohla.
"rozhodně musela nejdřív počkat, kdo přijde a co bude ochotný a schopný učit, potom se měnily úvazky některým kolegům, nebyla to výměna "kus za kus" "
A o tom celou dobu píšu. Jestliže se dneska změnila situace, najednou se úvazky rozpadly a je třeba začít znovu. A musí se teď, protože je potřeba počítat i s variantou, že nikoho neseženeme.
No a pokud to vyhodnotíme tak, že se bez dalšího člověka neobejdeme, musíme mít varianty, co mu nabídnout. Nevím, u kolika pohovorů jsi byla, já jen letos od toho dubna snad u dvaceti, a každého zajímalo hlavně to, co bude učit a v jakých ročnících.
A taky vím, že když někdo vyrukuje s nějakou líbivou kombinací, tak se snadno kývne, že bereme, a pak zjistíš, že jsi si tím zkomplikovala něco, co už se považovalo za jisté. Takže je potřeba mít aspoň rámcovou představu, jestli s tím nebo oním hnout můžeš nebo ne. A někdy si myslíš, že můžeš a pak ti to kolegyně hodí na hlavu, protože ona to chtěla jinak. A pak ti někdo, kdo svatosvatě a opakovaně slibuje, že nastoupí, v den podpisu smlouvy zavolá, že nakonec nepřijde.
"opravdu si myslím, že to komplikuješ sama sobě víc, než je nutný"
Tak s tím holt nic nenadělám. Moje chyba, že jsem sem něco psala.
"ty sešity, pokud na nich kolegyně trvají, at se o to postarají, deleguj práci, zvlášť zbytečnou, zvlášť na ty, kdo ji vymýšlí"
Tak ještě naposled. Ony a on by se postarali prostě tak, že by opět nařídili balíčky, které objedná hospodářka a zaplatí rodiče. Rodiče, kterým se to (oprávněně) nelíbí, nebudou nadávat jim, ale nám, protože tohle je odpovědnost vedení a je úplně jedno, kdo to fyzicky dělá. Pokud chci změnu, musím dokázat, že je možná.
Práci deleguju, ale pokud někdo ignoruje zákony, jede ještě v totalitních praktikách a nezajímá ho nic, než vlastní zájem, znamená delegování na takového člověka problémy pro mě. Až přesvědčím ovlivňované okolí, že to jde i jinak, než tvrdí dotyční, pak můžu delegovat a vyžadovat po svém.
Předchozí