Přidat odpověď
Já bych teda fakt spíš řešila, aby moje dítě školní látku zvládalo a bylo ve škole spokojený.
Většina dětských nemocí je o tom, že dítě je max. 2-3 dny fakt nemocný a pak už se jen doléčuje, je doma, ale přitom už má tendenci "řádit", tak se snad může už i doma učit. Však jsme si všichni vyzkoušeli i home schooly, ne?
Myslím, že i kdyby učitelka viděla, že je sice po nemoci, ale látku umí (máte probranou - to se pro mě nerovná povinnosti mít vyplněná všechna nějaká cvičení), tak nebude tak šťourat do toho, že je holka často nemocná.
To, že dítě somatizuje, bych naopak zdůrazňovala já - čili - milá paní učitelko, to jak probíhá školní výuka z nějakého důvodu moje dítě stresuje natolik, že je pak nemocný... Já ve škole nejsem, takže mi sama řekněte, co se tam v té vaší třídě děje, že moje dítě takto reaguje...
(osobně jsem to taky jednou použila, když moje dítě asi 2 středy po sobě ráno plakalo, že ho bolí hlavička... a po hodině, když nemusel do školy, byl najednou zázračně zdravý... - zjistili jsme, že je to pravděpodobně reakce na geometrii, která mu moc nešla, s učitelkou jsem se domluvila, co s tím udělat, bo já nemám zapotřebí, aby se mi dítě bálo chodit do školy... A nebyl to útok z mé strany ani učitelka to tak nevnímala a dítě jsme s tím nemuseli "konfrontovat", čili nemusela jsem dítěti říkat, že mu "nevěřím a že simuluje" (jak rozhodnout, jestli simuluje nebo jestli ho ta hlava fakt bolí, byť ze stresu, co ho ve škole čeká...). )
Asi máš holt pomalejší dítě, jestli ostatní děti stihly 4 stránky a tvoje sotva 2, tak to možná přijmout jako fakt a snažit se mu vzdělání nastavit tak, aby se přednostně věnovalo tomu fakt důležitýmu a ne vyplňování cvičení pro cvičení...
(u nás ve škole se jede individuální tempo furt, moje dítě už v pololetí 5. třídy dostalo učebnice pro šesťáky třeba z matiky..., letos dostalo angličtinu pro sedmáky..., v češtině je zase ale často spíš v té pomalejší skupině, takže prostě nevyplňujeme všechno, bo je to zdržovačka... Pokud u vás ve škole se jede tempo "všichni stejně", tak je jasné, že učitelce vadí, že přijde po 14 dnech do školy a je o 5 stránek víc vzadu, než ostatní... však na prvním stupni té nové látky není zas tolik, tak mi neříkej, že se nedá to s ní projít, aby byla v obraze a na podobné úrovni jako děti, co v té škole jsou)
Předchozí