Přidat odpověď
Může se stát. Většinou se to týká nutných stavebních úprav, tam se pohybuješ v řádech milionů, někde pak nejde ani o peníze, ale o statiku, úzké schodiště a chodby a pod. Prostě jde o to, že ten zákon ukládá povinnost, kterou nelze v některých případech splnit. Proto je systém nastavený tak, aby se postupovalo co nejefektivněji.
A samozřejmě toho může někdo zneužít a nechtít třeba toho asistenta, ale zrovna v tom případě si myslím, že taková škola má těch problémů více a je otázka, jestli v ní chci dítě mít. Ona není výhra, ani když si pak toho asistenta prosadíš, učitel, potažmo škola, kde ho nechtějí, ho prostě nepřijmou, lidsky, takže tomu dítěti to stejně nepomůže. I když znám pár výjimek, kdy učitelka, co odmítala AP, je nakonec velmi spokojená, ale to je ve škole, kde obecně AP jsou a umí se s nimi pracovat. Pokud jde o odmítání školy jako celku, je to mnohem horší.
Takže prostě máme inkluzi a povinnost přijmout jakékoliv dítě (v pořádku), ale nemáme na to připravené školy a ani peníze na jejich úpravy. Teď se navíc budou omezovat i ta podpůrka v podobě AP, takže se jen zvýrazní potíže související právě s těmi výuku nejvíc ovlivňujícími faktory, tedy poruchy chování.
Ale ony děti s poruchami chování byly ve školách vždy a nebylo jich málo, jen se prostě zadupávaly do země, vystrnaďovaly (na mé první škole, už dávno po revolicu byl ve 4. třídě na 4. škole), často končily bez vzdělání.
Předchozí