Přidat odpověď
Kdysi, když jsem začínala učit, bych si bývala taky neuměla představit další dospělou osobu ve třídě, ale pro mě bylo dobré, že jsem pak byla spoustu let mimo školství a mimo jiné jsem se dostala k lektorování nějakých kurzů pro dospělé, kde jsme byli jako lektoři ve dvojici. Zezačátku jsem se necítila úplně příjemně, ale pak jsem získala sebejistotu, našla v tom pozitiva, a to mi pomohlo při pozdějším návratu do školy, už jsem nevnímala přítomnost druhého dospělého jako "narušení soukromí". V posledních letech jsem měla vždy ve třídě aspoň jedno dítě s PAS, k tomu několik s ADHD a poruchami učení, takže bez asistentky bych si to neuměla představit.
Na druhou stranu musím říct, že ne s každou AP jsem si "sedla", protivné je, když až moc zasahuje do výuky a přitom má hodně rozdílný přístup k dětem. A někdy jsem vyloženě ráda, když jsem s dětmi bez asistentky, líp se mi s nimi povídá.
Předchozí