Přidat odpověď
Ráchel, tys tu dřív popisovala problémy svých dětí se školami. V čem konkrétně myslíš, že by onen kodex, který nyní vznikl, pomohl tyto problémy řešit? Kodex jako takový, dobře, proč ne. Ale tento seznam 10 bodů není nic jiného, než jen snůška obecných blábolů, které stejně nic neřeší. Není to nikde ukotveno a nijak vymahatelné, je to prostě jen cár papíru. Pokud učitel učí rád, má rád své žáky/studenty, k těmto bodům se postupem času dopracuje sám pomocí nějaké sebereflexe, spoustu z nich dělá automaticky, protože jsou pro něj přirozené. A pokud někdo rád neučí a škola je pro něj jen způsob, jak mít o prázdninách delší dovolenou, nebo vyloženě nemá rád děti, tak se rozhodně po přečtení kodexu nezmění a neřekne si, to jsem ale trotl, že jsem si dětí nevážil.
Kodex tak, jak byl přestaven, není vymahatelný, tudíž ani ředitel nemůže na základě tohoto kodexu vyhodit špatného učitele, pokud už to neudělal doteď.
Řešila jsem momentálně něco podobného. Mému dítěti se změnili učitelé po odchodu téměř celého pedag. sboru. Všichni, které nyní má, jsou nezkušení, nikdy neučili. Část z nich věří, že učí dobře (ne, neučí), část z nich by se i chtěla zlepšit a učit se od zkušenějších, ale není kde brát, když ve škole nikdo zkušený nezůstal. V čem konkrétně by nám měl kodex pomoct řešit to, že učitel ukáže dítěti prostředník, protože si neumí zjednat pořádek ve výuce a třída hučí/bučí/povídá. Nebo v čem by měl kodex pomoct zkvalitnit výuku daného předmětu, když ani vedení o to nestojí, protože je spokojené se stavem tak, jak je - máme totiž mladé progresivní pedagogy, kteří neremcají, a to vedení stačí. Kodex není vymahatelný, tudíž si jím můžu jako nespokojený rodič akorát tak vytapetovat wc. A jako nespokojený učitel taky, protože jeho podobu se mnou nikdo nediskutoval a způsob, jakým byl veřejnosti a hlavně učitelům představen, mi silně vadí.
Předchozí