Přidat odpověď
Kat, tady je to těžké. Ta inkluze dětí, co jsou velmi těžko vzdělavatelné, do normálních tříd o 25-30 žácích je prakticky nemožná i s asistentem. Teda, asi bude mnohdy možná, když to ty učitele někdo naučí. Ne teoreticky ve škole, ale prakticky to předvede, dá návody, pomůže s přípravou materiálů... Přece si nejde myslet, že jeden člověk může být současně skvělý kardiochirurg i neurochirurg a ještě občas zvládat na průměrné úrovni vyměňovat klouby. Ale u učitelů se to chce. Máš být odborník na děti běžné inteligence, současně i na ty s LMR a s nadáním. A to všechno v jedné třídě. Pro žáky s LMR máš vypracovávat výukové plány podle jakýchsi pár vět, co ti sepíše PPP. To pak musíš rozepsat na jednotlivé kroky, pro každé dítě zvlášť. Proč třeba to dítě nedostane ty plány vypracované z PPP? Vždyť školní výukové plány jim škola ráda poskytne, oni by mohli vypracovat konkrétní plán a doporučit konkrétní pomůcky, časem by to ty školy třeba zvládly samy. Práce s nadaným žákem mně konkrétně nečiní problémy, protože mám nadané děti a vlastní žákovskou zkušenost, tak se s tím umím poprat. Ale zas je spousta učitelek, co byly spíš pečlivé žačky, mnohdy šprtky, a těm lezou na nervy i nadané děti...
Taky inkluze dětí se smyslovým postižením tady není zrovna vítána, ač to nechápu. Kdysi jsem tu dostala čočku za to, že mi přide nesmysl, aby nevidomé dítě s běžným intelektem bylo v ústavu. Zdejší uživatelky se do mě pustily, že by chudáci děti měly poslouchat klapání psacího stroje a že by to strááášně rušilo a znemožňovalo výuku.
Předchozí