| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

"A ZÁKLADĚ ČEHO určíš, kdo co a jak bude (potřebuje) dělat???"

To záleží na tom, kde se pohybuješ a co učíš. Ale v zásadě to dělám ta, že všem poskytuju vše a sleduju, co komu vyhovuje. Děti pracují dobře a jsou spokojené, když práce odpovídá jejich schopnostem. Takže zařazuju úlohy různé úrovně a vidím, že někdo se s náročnější úlohou pere a chce ji vyřešit, zatímco jiný si ani nepřečte zadání, ale když dostane sloupeček příkladů, tak ho má správně. No a někdo vidí sloupeček a je zoufalý, že to nezvládne, tak hledáš, jestli je problém v množství nebo v tom, že potřebuje pomůcku...

Taky s dětmi dost mluvím, ptám se, v čem je problém. Ony často vědí, i když to třeba neumí pojmenovat, ale s tím mohu pomoct, když jim nabízím možnosti.

Hodně si teda pamatuju. Prakticky o každém dítěti, které jsem učila, nebo i o dětech, o kterých se mluví na ped. radách. Na druhém stupni znám všechny jménem, na prvním stupni podle jména aspoň tuším, do které patří třídy.

Při přípravě ale neřeším úplně konkrétní děti, to jen nějakou dobu třeba ty ukrajinské, že jim to člověk překládal, ale jinak mám vymyšleno na každou část hodiny právě ty tři úrovně....něco, co chci stihnout se všemi, a k tomu, co když někdo neudělá, tak nevadí. No a pak úlohy nad rámec. Většinou náročnější. Jak jsem tu psala o těch pracovních sešitech na M, tak tam jsou úlohy třech úrovní a tu nejvyšší právě k tomuhle využívám. A taky už vím, kdo je dělat nebude, i když by na ně měl, a kdo se o ně bude pokoušet, i když na ně nemá. Při výkladu ukazuju několik cest, vycházím z logiky, nechávám děti přijít na způsob řešení, pak jim to jen uhladím, aby to bylo matematicky správně...a nechávám je jet, jak potřebují. A ti, kdo neví, nebaví je to, nebo jim chybí to logické myšlení, tak chodí po jednom k tabuli a jedeme příklad po příkladu a zkouším různé způsoby, jak co říct, jak co vysvětlit....

U tebe to je těžší v tom, že se děje všechno jakoby najednou. Ale řekla bych, že i tam je důležité si to rozškatulkovat a prostě se každou chvíli zaměřit na něco jiného. Nejde o to za každou cenu se věnovat jednomu konkrétnímu dítěti. Ale když víš, že to jedno dítě potřebuje třeba víc rozvíjet nějakou oblast, zaměříš ty činnosti na to a pracuješ klidně s celou skupinou. Ale protože to pro ty ostatní není tak obtížné, zvládnou toho dost sami, můžeš v tu chvíli tu pozornost zaměřit na to konkrétní dítko. Ono je nereálné se v 25 členném chumlu věnovat jednomu. Ale můžeš tomu jednomu přizpůsobit činnost tak, aby se tím zabavili i ti ostatní.

Vím, že tohle jsou takové obecné cancy, asi bych potřebovala vidět konkrétní situaci a konkrétní děti ~d~.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-7= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.