Přidat odpověď
jedna věc je velikost třídy a doba opravdu úplně jiná, než jakou ze svých školních let pamatuji tvůrci návrhu, dnes je těch 30 dětí včetně Ukrajinců, adhd,dys,add, a třeba i psychiatrických onemocnění, dřív tyto děti ve školách nebyly. Měla jsem spolužačku, která byla hodná, Tichá, měli jsme ji rádi, ale prostě jí to učení nešlo. Dnes bych řekla možná add, určitě intelekt někde v podprůměru. odešla po první nebo druhé třídě na praktickou školu. A byla nadšená, ukazovala mi i vysvědčení s jedničkama.
Už dnes tyto děti zůstávají v normální škole, bez asistenta, v doporučení z ppp individuální přístup.
Ne že by to nešlo vůbec, ale je potřeba věnovat se všem tak, aby se rozvíjeli maximálně
ještě pořád ale toto nějak jde, i když těžko, blbě, bere to čas a energii, ale dejme tomu
co je ale problém ještě větší než schopnosti a inteligence, je psychika
pořád se mluví o tom, jak je horší psychicky stav dětí, ale nejen jich, obecně všech, jak je potřeba se tomu věnovat
učitel dřív hlavně učil, trochu hlídal na chodbě nebo v jídelně,
dnes je potřeba všímat si duševního stavu dětí, jenže pokud učitel sám není v pohodě, nemůže pomoct dětem, a přetížený učitel v pohodě být nemůže
kde není asistent, je učitel obrovsky vytížený, nemá čas ani sílu na nic víc než učit a třeba hlídat tu chodbu
asistenti strašně moc přispívají k duševní pohodě třídy, a samozřejmě učitele
měl by být v každé třídě nad dvacet dětí, pokud je tam třeba psychiatricky nemocný dítě nebo s těžkou poruchou učení, měl by být pro jakýkoliv počet
jinak by bylo potřeba vrátit zpátky speciální třídy na každou větší školu, ale to se před nějakou dobou bohužel zrušilo, když přišla doba asistentů
Předchozí