Přidat odpověď
Vzhledem k povaze učitelského povolání se ve školách častěji než jinde vyskytují psychopaté i na jiných než vedoucích pozicích. A právě ve školách hodně provázaných s obcí se jim skvěle daří, protože tam každý každého zná a tedy velmi dobře fungují jejich praktiky. Škola, resp. vedení školy je závislé na podpoře obce, takže místní politika víc než kde jinde ovlivňuje atmosféru uvnitř školy. Takový škodič pak může podle situace v obci působit buď skrz rodiče - voliče, nebo přímo přes vedení obce, nebo uvnitř sboru, kde velká míra izolovanosti jednotlivých lidí tvoří ideální prostředí pro různé intriky a pomluvy, které narušují spolupráci a vyvolávají tak nefunkčnost týmu. Malá obec je jedna velká drbárna, takže se zde snadno šíří informace, které chceš, aby se šířily. Problém je, že normálního člověka nenapadne vypustit informaci nepravdivou za účelem poškození někoho jiného, zatímco toho zmetka (a nemusí to být zrovna psychopat, stačí zhrzená kolegyně, která si něco nevydupala) to napadne.
Problém je stálost těch, co škodí. Nejde je vyhodit. Můžeš jim do jisté míry znepříjemnit pracovní prostředí tak, aby odešli oni, ale oni jsou v těch špatných věcech vždy o několik mil napřed. Takže odcházejí ti dobří. Často se měnící kolektiv pak vyvolává nedůvěru a zůstávající si tak ještě víc posílí pozici a tedy vliv.
A je jen hodně málo profesí, kde tihle lidé mohou ke svým hrátkám, manipulacím a posilování vlastního pocitu nenahraditelnosti zneužívat děti. A právě děti jsou jako nástroj manipulace nepřekonatelné, protože kdo by nechal ubližovat svému dítěti? Nebo jsi nikdy nečetla žádnou diskuzi o tom, že rodič udělá (nebo naopak neudělá) to nebo ono, i když s tím nesouhlasí, aby se učitelka nevozila po jeho dítěti?
Předchozí