"Nejsi ten článek, který znemožňuje spolupráci, ty jsi situaci nezavinila. Pracovní komunikaci s dotyčnou se pokus zvládnout, upravte její formu, nebuď u toho sama. Ale nedělej zkratovitá rozhodnutí typu výpověď. Nic jsi neprovedla, vytýkací dopis má protistrana, nikoliv ty. Zvládla jsi ten výpad se ctí. Nenech ji vyhrát, neutíkej z boje.
Na tyhle typy se musí jen asertivitou, tak se ji nauč. Třeba právě proto ti život takovou takovou situaci přivedl do cesty. "
Motáš dvě věci dohromady. Vytýkací dopis má někdo jiný a s "mojí" kauzou to nesouvisí. Je úplně jedno, kdo co nezvládl, systém nefunguje. Nešlo o zkratkovité jednání, ale racionální rozhodnutí po několika dnech a po konzultaci s osobou zvenčí. Krok to byl velmi důležitý a pomohl narovnat alespoň vztah se šéfem.
Já tu nejsem od toho, aby mě někdo učil, jsem v pozici, kdy mám být tím podporovatelem a mentorem já. Když nejsem, nmemám na tomhle místě co dělat. Příklad dětem do toho netahej, ty samozřejmě stojí zcela mimo (tedy doufám, protože dotyčná má u nich velký vliv). Nic jim není do toho, co se děje mezi zaměstnanci a vedením.