" to pro mne bylo utrpení.
Výsledek jsem viděla na první dobrou a pak jsem namáhavě dysgraficky smolila ten zatracený postup..."
přesně
a nejhorší byla učitelka, co trvala na tom, že výsledek musí být podtržený 2x a podle pravítka (ačkoliv pak byl i v té odpovědi) a bez toho je to nesplněná úloha... naštěstí jsme ji měli jen krátce, jinak bych z té matiky asi propadla
bleskové úlohy bych brala pokud na nich nestojí celá známka a děti mají možnost prokázat umění obojího (umí udělat zápis a lehčí úlohu umí spočítat i bez zápisu)...
dodnes si vážím své učitelky na matiku, že mi tolerovala vynechané zápisy, nedodržené postupy, nepoužité vzorce a dokonce i nad chybou ve výpočtu dokázala přimhouřit oko, pokud bylo jasné, že jsem to počítala správně - dala si tu práci a propočítávala to podle mých zápisů, neškrtla jen proto, že výsledek nebyl správný (a já dostala třeba za 3 místo za 5)
sama jsem byla dost v šoku, když mi děti donesly ze školy zadání "odhadni, kolik stolů bude potřeba, když...", šílela jsem, jak může znít zadání "odhadni" místo "vypočítej" a teprve postupně jsem pochopila, že tenhle přístup do té matematiky patří taky, jen je třeba se oprostit od myšlení "za nás to tak vždycky bylo"