Přidat odpověď
Ropucho, děti se samozřejmě učí pořád. Ale bavíme i se o záměrné pozornost, tak část dětí je prostě unavená už v poledne. A to i předškoláků. Je to klasický přístup rodiče, který vůbec nerozumí tomu, že dítě je prostě unavené - neboť toho za sebou má dost od rána.
Zrovna ty, která nesnášíš hluk a davy lidí, bys mohla pochopit, že je náročná i ta sociální interakce.
To, proč se po dětech chce něco, je právě ta záměrná pozornost - tedy schopnost se soustředit na něco, co zrovna není fotbal a Lego.
Dodám k těm předmatematickým představám:
většinou platí, že dítě má chápat praktické početní představy ve výši svého věku (6 let = do 6) - rozumí, co je více, méně, stejně. Napočítá 5 jablek, 5 knoflíků, 5 prstů a ví, že toho je stejně. Rozumí, co je menší, větší, největší, nejměnší. Co je nahoře, dole, pod, nad .....
Početní řada je o paměti a je to jako říkanka. To, že dítě napočítá do 100 ještě neznamená, že chápe tu praktickou složku. V MŠ u velkých dětí se obvykle držíme u množství do 10.
Ještě by předškolák měl umět postřehovat množství třeba do 3 - tedy "kouknu a vidím". Někdo to umí, někdo ne.
Předchozí