Přidat odpověď
ty rozdíly jsou už teď hodně velký, rodiče si vybírají, pokud mají z čeho, myslím teda základní školy, který by teoreticky měly dát přibližně stejný základ,
jenže ono se neví, co je to ten stejný základ
dávno už to nejsou osnovy a jejich povinný plnění a tím pádem všichni vyšli se stejnou znalostí všeho
ona se mění společnost a s tím přichází problém, není potřeba do dětí cpát teoretický znalosti, není potřeba z nich dělat chodící encyklopedie
toto se moc neliší zatím na prvním stupni, ten základ je tam víceméně pořád dost podobný, ale i tak proniká potřeba dělat něco jinak, aby se splnilo to nejdůležitější
a to je, dostat do dětí kompetence k všemu možnému
protože co budou dělat dnešní prvňáci nikdo neví, povolání vznikají a zanikají a odhaduje se, že tak třetina jejich povolání ještě neexistuje
Po školách se chce, aby na tento svět připravily svoje žáky
jenže učitele nikdo nenaučil, co s tím, a ví to vůbec někdo? má někdo představu, jak vzdělávat člověka pro dobu, jakou si nikdo neumí představit?
dost učitelů nezvládá pocit, že jejich předmět není to nejdůležitější dokonce ani v rámci jejich předmětu,
samozřejmě jsou školy, kde to nějak funguje, jsou tam učitelé, kteří aspoň tuší, protože si prošli nějakým vzděláním, možná někde v zahraničí byli na praxi, mají vedení, který už je vybírá s touto představou a jsou tam děti rodičů, kteří toto chápou
ale těch škol je pár a většina je v Praze, nebo jako v krajských městech, možná
a i tak vlastně nikdo neví, co je cílem vzdělávání, taková situace ještě nebyla
Předchozí