Ano, přesně to jsem chtěla napsat. Podle mého, i když se ve škole v dějepise "probere všechno", děti si dlouhodobě nezapamatují nic (zejména ne ze ZŠ), pokud nemají ještě jiné zdroje (a ideálně vlastní zájem) nebo se to neopakuje hodněkrát. Za nás v tomto smyslu docela dobře fungovaly takové ty typické "socialistické nástěnky", kde se každý rok opakovala stále stejná výročí, vždy se jednalo výhradně o dějiny 20. století (asi nejstarší byl vznik ČSR 1918). Takže já si třeba budu asi až do smrti pamatovat den založení pionýrské organizace
. Jinak pokud jde o naše děti, dcera ještě do 20. století v dějepise nedošla, možná ale něco z nových dějin řešili v občance, předpokládám ovšem, že neví nic. Syn už jeden cyklus dějin prošel, na nižším gymplu ovšem žádný rok nestihli probrat látku a další rok začali podle nové učebnice, takže tipuju, že 20. století v dějepise taky moc neproběhlo ... Syn tedy je hodně "studijní typ" a zajímá se o dost věcí sám, ale tedy je spíše technicky založený, školní dějepis ho nebaví určitě. Buď si něco našel někde sám (protože třeba o politiku se zajímá, takže třeba v této souvislosti) nebo asi zatím neví ... Doma se občas o něčem bavíme, ale jen tak nárazově, když něco vyplyne ze situace.