Přidat odpověď
Mám dost přesnou představu, jak funguje soukromé i státní školství už nyní a vím, že je většinou dost obtížné dosahovat standardů toho státního. Nejen kvůli komfortu pro učitele, ale i kvůli (ne)investičním výdajům a snům některých zřizovatelů o zisku z podnikání ve školství.
Ale mám taky představy o školství, které se pravděpodobně bude rozvíjet v budoucnu, pokud nabídka státního bude stále více tristní.
Už nyní je v okolí mého bydliště několik škol různé úrovně a cílů, které jsou velmi žádané a zájem převyšuje nabídku, byť teda moc nechápu, proč je zájem i o školy s dosti nízkou přidanou hodnotou. Ale asi jde o pohodlí, nízkou informovanost, výběr oblíbené či referenční bubliny a radost ze snahy zřizovatele vycházet rodičům všemožně vstříc.
Pokud budou rodiče ochotni opravdu platit (což jisté vrstvy budou, pokud je situace donutí) a soukromé školství se stane lákavým zaměstnavatelem, tak se holt úroveň soukromých škol začne zvyšovat, což bude zase lákat kvalitní klientelu, která bude škole dělat dobré PR atd.
To taky časem ovlivní složení obyvatel ve spádových oblastech některých škol (samozřejmě i státních, protože někdy je výhodnější koupit drahý byt, který si udrží cenu, u dobré státní školy, než platit školné) - což se děje už dnes.
Předchozí