chápu, Yuki, beru
jen jsem chtěla podotknout, že i malé přispění tohoto trendu tam může teoreticky hrát malou roli
vzpomněla jsem si, jak si na malotřídce učitelka chválila prvňáčky (mezi nimi můj syn), že takovou skupinku 8 pohodových dětí ještě neměla, za celou třicetiletou praxi, jak jsou skvělí, že to je radost je učit.
Vzala si tam třídnictví i ve druhém ročníku, spojila je s pěti prvňáčky, a prý díky těm druhákům to fakt šlo zkombinovat
, jak byli pohodoví
A je vidět, že si toho rodiče neváží, když se kolektiv podaří - hned potom je roztrhali do tří zcela jiných kolektivů (školy ve městě) - malá děcka, zvyklá na sebe od tří let
Kvůli bigotní vesnické představě
, že vesnická malotřídka je k ničemu a produkuje zaostalé školáky
A důvod? Prý ve městě mají děti víc kroužků a už jsou dost zralé na to, aby dojížděly.
A to jim vesnická malotřídka poskytovala několik kroužků zdarma, učitelky v podstatě bez honoráře - přestože vychovaly několik tříd dětí hrajících na hudební nástroje
, každý týden s nimi měly výtvarku, sportovní kroužek. Ale to je prý málo