Přidat odpověď
Žženo, dle mého pokud se všechny děti mají cokoli učit NAJEDNOU, nutně to v tu chvíli vyhovuje pouze zlomku přítomných - v lepším případě řekněme třetině, takže pro většinu dětí to není "správně", tedy přiměřeně.
Další věc jsou různé způsoby, jak si lidi věci osvojují, jak je nejsnáze pochopí, jak si co zapamatují... no však to sama dobře znáš.
Pak je to tu sezení na židli desítky minut v kuse.
A další.
Není to pro většinu menších děti dobré.
Štvalo to mě a mé spolužáky před více než půl stoletím, neměla jsem to ráda jako učitelka o pár desítek let později (naštěstí jsem třeťáky měla v květnu a poblíž lesoparku, takže jsme dvě třetiny času pracovali tam), a nevystavila jsem tomu před 23 lety svoje děti.
Připadá mi, že v tomhle věku nelze ponechat dětem jejich přirozenou zvídavost a touhu po vzdělání, natož ji podpořit a rozvíjet frontálně, tedy hromadně a v lavicích, když ty děti prostě fungujou (každé) jinak.
Předchozí