Mně tu při čtení této debaty opět napadá, jestli se dnešní děti budou umět tzv."kousnout", když se kolem nich dělají ve všech oblastech takové tanečky. Vybírat školu podle toho, v jaké barvě má vymalovaný hajzlík a kolik oken je na chodbě to už je teda trochu
Za mého mládí se školy vybíraly úplně jednoduše - holky šly na ekonomku nebo na zdrávku, kluci na průmku, ti, co se učili blbě šli na učňák, ti co se učili dobře šli na gympl. Dny otevřených dveří se nekonaly, na školu se šlo podle místa bydliště a podle toho, kdo zvládl být na intru - což zvládl kde kdo. S kolektivem a tenkrát i režimem se každý popasoval podle svých možností a schopností, předem se to taky neřešilo. Kvalita výuky a učitelů už vůbec ne. Jediný co asi bylo i dřív byl nesoulad při přání dítěte a rodičů či prarodičů. To je asi nadčasový.
Já šla na gympl, protože kvůli skolióze jsem nemohla na vysněnou veterinu či zemědělku, chovatele cizokrajných zvířat - to bylo v Praze a já do Prahy nikdy nechtěla, na chovatele koní - opět nic kvůli zádům. Tak jsem šla na gympl, pak do práce, která by mě nikdy v mládí ani náznakem nenapadla, dodělala si školu, pak další školu k oboru, ve kterém pracuju a to už čtyřicet let.
Takže holka ať někam jde a pak se hlavně "zatne" a školu dodělá všemu navzdory. No a pak se ukáže kam jí život zavane dál. Já osobně jsem šťastná, že nemám školu "na zvířata", protože je to pakárna a řehole a zvířata mám jen jako koníčka.