Přidat odpověď
" Taky ten názor té paní, co se jí syn všechno naučil až v devítce na zkoušky na SŠ a pak to zase zapomněl - to se mi zdá zcestné, vždyť Cermat žádné drcení nevyžaduje, naopak, spíše uvažování, logiku, porozumění. " souhlasim, + ta otazka:" k cemu je nasobilka" :), pani pobavila.
Nasi kluci vzdy chodili do alternativnich skol, kde se mohli do jiste miry rozhodovat, kde platily jasna pravidla, respekt k detem a k jejim nazorum byl samozrejmosti. Pripada mi, ze to funguje, jsou samostatni, komunikacni dovednosti maji vyspele, presto je kazdy z nich v odpovednosti a organizaci praci jiny (jeden potrebuje mit vsechno vcas a v poradku, druhy honi na posledni chvili obcas neco zapomene). Kdyby se ale nepotkavali s mirnym tlakem (treba, ze zakladni tydenni plan je treba udelat, poradi dle sve volby a potom uz jen co je zajima, jsem presvedcena ze by se se spoustou veci, ktere ted delaji ci rozvijeji radi, minuli.
Znám deti z extremnejsich ("demokratictejsich") alternativ a pripada mi, ze je to prinosne jen pro ty vnitrne odpovedne a i nektere z nich by lepe prosperovaly v pevnejsich mezich. Navic tyto okraje pritahuji hodne "svobodomyslne" rodice, ktere pro deti nepotrebuji pravidla, pestuji slusnou detskou sebestrednost a je to tezke i pro jejich okoli. K doplneni uciva na prijimacky muze dojit u motivovanych, ale spousta deti to uceni velkeho mnozstvi zakladu (typicky ta nasobilka :) odradi, nepremuzou se a maji zuzene moznosti.
Předchozí