Přidat odpověď
Moniko,
ale ono fakt nejde o to je zrušit (to, že to novináři takhle blbě napíšou, je už klasika...má to pobouřit, vzbudit emoce), ale zrušit tu možnost je vymáhat.
Ona by totiž víc dávala smysl škola rozložená do delší části dne, jak to taky někde mají...jenže proti tomu se taky hodně lidí bouří, protože je děsí představa klasického sezení v lavici jen více hodin denně. Ale škola, kde se střídají činnosti tak, že děti nejsou unavené a přetížené, ale přitom procvičují i odpoledne (jen ne doma), jsou tam delší pauzy, přestávka na oběd....časově vlastně žádný rozdíl proti tomu, kdy dítě jede 4 hodiny jak fretka a pak je další 4 hodiny v družině a dělá úkoly v šest večer.
A pak ještě takový psychologický efekt. Dítě si dopoledne "odbude" školu a do úkolů odpoledne už se mu prostě nechce. Má pocit, že dělá práci navíc. Kdyby to bylo v rámci výuky, nemělo by s tím takový problém, ani by mu to nepřišlo.
Jenže u nás na to není vhodné prostředí. Školám chybí prostory, kam by děti mohly vyběhnout, kde by se dalo učit mimo prostředí třídy, místo propojení se ZUŠ je tam rivalita, chybí sportovní kluby při školách (a tedy tréninky v rozumnou dobu a v dosahu školy)....
Předchozí