Tak já půjdu proti proudu a přiznávám se, že za současné situace je pro nás učení ruštiny úplně no-go verze. Dítě ji mělo jako roční kroužek ve třetí třídě v družině, naučil se azbuku, ale když se loni vybíral druhý jazyk od 7. třídy, tak ruština nepadala v úvahu
Na výběr byla němčina-ruština a myslím, že ze tří tříd v ročníku horko těžko poskládali jednu skupinu, zbytek jsou němčináři. A na třídních schůzkách se nás dost rodičů shodlo, že by měl být výběr jiný - němčina + něco dalšího, ne ruština, jsme v Brně, tady je učitelů habakuk. Ale škola ruštináře má ještě z dávných dob, tak ani nevím, jestli se bude něco měnit.
Ruštinu ani nepovažuji za lehčí, jednak kvůli azbuce, jednak se to falešně plete s češtinou, ale gramatika je zhusta úplně jiná, argument llepšího učení pro dys- mi přijde zvláštní, možná pro konkrétní dítě, ale jinak považuji němčinu za jednodušší