Rose, já, ač jsem rozhodně nadprůměrně inteligentní, bych 2 jazyky na ZŠ nedala. Jsem totálně jazykově tupá. Kdybych zvládala anglinu na potřebné úrovni, usilovala bych o doktorát. Ne kvůli titulu, ale studium a výzkum mě prostě baví. Ale jazyky jsou pro mě brzda. MM je celkově lehce inteligenčně slabší než já, ale jazyky mu skáčou do hlavy samy. Nikdy je nepoužíval pracovně, ani je nestudoval nijak intenzivně. Na ZŠ měl ruštinu, na učňáku rok ruštinu a dva roky němčinu, na SŠ anglinu. Po skoro 35 letech od učňáku si pustil nějaký film, nelíbil se mu dabing, tak si to zapnul v němčině, a normálně tomu rozumněl. Dcery jsou naštěstí po něm. Pro ně je druhý jazyk brnkačka. Já jsem po 15 letech studia angličtiny přes veškerou snahu stále pan Kaplan (no, kdyby aspoň, jsem spíše Hotentot).
Přeju dobrou ruku při výběru školy pro dceru. Pokud je zručná a výtvarně aspoň trochu nadaná, podporujte to, může jít na nějaké umělecké řemeslo nebo na nějakou SUPŠ, tam to v teoriích není tak moc náročné.