Přidat odpověď
Myslím si,že bychom měli zavést všeobecné vzdělávání všech dětí a mládeže do 18 let,zakončené závěrečnou zkouškou. Jednotlivé předměty by se mohly vyučovat na různé úrovni,podle schopností žáků.Odpadly by stresy s přijímačkami na střední školu. Po ukončení všeobecné školy by se učňovské školy mohly zkrátit do podoby odborného kurzu,třeba i při zaměstnání.
Různé bakalářské odborné programy by získaly na významu,protože by odpadla dvojkolejnost středního a vyššího odborného vzdělávání.Pro univerzitní vzdělávání by se nezměnilo nic.
Závěrečné zkoušky na střední škole by mohly mít mnohem více úrovní,přičemž pro přijetí na VŠ by byla úroveň předepsaná.Zároveň by se mohla zrušit kategorie neprospěl.Řekněme ,že by závěrečnou zkouškou student prošel s malým počtem bodů.
Mělo by to výhodu třeba pro studenty s atypickým nadáním,které se nedostanou na gymnázium,protože jsou vyhraněně humanitní nebo přírodovědní a gymnázia nepřijmou polyglota slabého v počtech ani matematického génia,který si plete y-i.
Taky by se tím vyřešila situace devítka plus dva roky na střední škole jako povinné vzdělání-co to je dva roky střední školy? To jako studoval,ale nedokončil? Dvouletá střední škola není žádná a je to tedy plýtvání kapacitou tří a čtyřletých středních škol,když mládežníci sedí dva roky ve škamnách a nedostanou vlastně žádný atest
Možná by se tolik netlačilo ani na ty odklady,kdyby nehrozily přijímačky na SŠ
Předchozí