Přidat odpověď
Inko, to bývávalo. Ale to bylo v době, kdy se ta devítka přidala a muselo se to roztahovat. Dnes máš charakteristikou jiné děti - ne, fakt nejsou stejné. Plus máš to nastavené na 9 let, rozložené. Tzn. musela bys to napěchovat zpět. Třeba v matematice se tam toho moc nepřidalo. Nevím tedy, zda jsme se učili soustavy rovnic o dvou (i více) neznámých a s tím spojené slovní úlohy, tam si nejsem jistá. To asi bylo až na gymplu. Ale třeba goniometrické funkce jsme brali. Teď se to tak tak lízne v devítce. Někde to na ZŠ neučí vůbec, pak ty děti chudáci na SŠ koukají jak telátka na nová vrátka. SŠ totiž počítá s tím, že děti chodí vybavené znalostmi, které v RVP BYLY. Leccos se redukovalo, ale SŠ jako by to nikdo nesdělil. Nebo jinak - pokud by museli vykládat ještě to, co se má učit na ZŠ, nestíhali by probrat, co naučit mají. Ten problém se jenom přelije. A v něm se utopí děti, co tohle a tamto ve škole neslyšely.
Jinak dodám, že mě vynechaná devítka celkem pronásledovala. Protože u nás do ní nechali celou geologii (tak, jak je dnes) a pak na VŠ jsem byla hodně mimo z toho, co ostatní zjevně znali a na svých školách slyšely. To jen tak na okraj, že ledacos člověku mohlo utéct.
Předchozí