Přidat odpověď
O zbytečných odkladech jsem tu psala mnohokrát a vždy jsem byla skoro sama proti všem, protože "odklad nikomu neublíží".
Kromě všeho již zmíněného bych přidala ještě jeden vliv. S dětmi o rok staršími se samozřejmě pracuje snáze, takže tlak na odklady bývá často i přímo ze strany školy a budoucích učitelek prvňáků.
První třída pak probíhá úplně jinak, než by měla, jede se rychleji, vynechává se přípravné období na čtení a psaní, nedělají se aktivity na rozvíjení dílčích funkcí, protože pro ty starší děti už je první třída nuda, nebaví je to. A pro učitelky je to pohodlnější nedělat. A to, že je tam hrstka těch, co šli do školy v řádném termínu, tak akorát zralých, ale v tomto prostředí najednou nestíhajících, nikoho moc nezajímá. A tak se pak nedivím rodičům, že raději dají zbytečný odklad, než něčemu takovému vystavit dítě i sebe. Ono to není nic moc pořád poslouchat, jak právě to jejich dítě nestíhá.
A předčasně zaškolené děti jsou nežádoucí, rodičům je dáváno často celou školní docházku najevo, že "to" neměli dělat.
Přípravky jsou fajn, akorát v dnešní době je jaksi není kde mít. Školám chybí prostory i pro běžné třídy. K tomu celý proces každoročních žádostí a schvalování přípravky, kdy ještě v červenci nebývá jisté, že se sejde aspoň 10 dětí, je na hlavu, zejména pak kvůli učitelce, protože když se neotevře přípravka, není pro ni jaksi práce.
Stále ještě se většinově odkladové děti nechávají ve školkách. Často z důvodu "kamarádů", školka bývá blíž, často hraje roli doba, kdy se dítě může do školky přivést a kdy vyzvednout (nechat šestileté dítě do pěti ve školce se čtyřletými někomu nevadí, ale s osmiletými v družině ano), stále je běžné, že lidi považují přípravku za odkladiště sociálně znevýhodněných nebo mentálně opožděných dětí.
Takže odkladových dětí je hodně ale přípravky mají problém naplnit kapacitu.
Předchozí