Vrrtáku,
tyhle otázky měli na prvním stupni a to, co měli na gymplu, si asi vůbec nedovedeš představit
Fakt je čtenářský deník na některých školách oříšek, vůbec nejde o autora, obsah atd...Taky je z toho často právě známka o velké hodnotě a taky-se na to spousta dětí vykašle, protože se nad tím musí strávit spousta času.
Tohle měl třeba starší syn v kvintě na začátku-takže v prváku u čtyřletého:
Jan Amos Komenský: Labyrint světa a ráj srdce
Povinné úkoly:
1. Struktura literárního díla - podrobně
- jazykový plán
- tematický plán
- kompoziční plán
2. Kdo se stal poutníkovým průvodcem? Co tito průvodci symbolizují? Jaká je jejich role? Uveďte další díla, v nichž autoři také pracují s motivem poutníka.
3. Převeďte poutníka do našeho současného světa a napište kritiku nějakého aktuálního celosvětového problému. Vžijte se do role průvodce.
4. Vysvětlete pojmy hyperbola
alegorie
groteskno
Které motivy díla dokládají užití těchto pojmů
5. Vypište, které společenské stavy (povolání) poutník pozoruje a napište, jak je hodnotí.
6. Brněnské Divadlo Husa na provázku uvedlo dramatizaci Labyrintu podle scénáře Ludvíka Kundery. Popište toto představení. Porovnejte jej s knihou.