Přidat odpověď
Monam, tak já si taky myslím, že pokud se jedná o maturitní obor, tak by výuka aj na škole měla mít takovou úroveň, aby studenti, kteří na to nebudou kašlat, zvládli odmaturovat i bez placení dalších kursů. Akorát že, jak na maturitní obory chodí i ty děti, co jim to moc nejde nebo je učení nebaví nebo oboje, tak často už dorazí do prváku s deficitem, výuka taky nebývá nijak moc kvalitní (schopnější učitelé asi častěji učí jinde), je snaha přizpůsobit se těm slabším, nijak moc rychle se nepostupuje ... Můj názor je, že pro méně nadané bez vztahu k učení by bylo lepší jít na učńák bez maturity, soustředit se na praxi, vyučit se a pak se uvidí, jestli jestli zkusí nějakou maturitní nástavbu (ve vyšším věku může být k učení motivovanější), případně i něco dalšího. Přijde mi to lepší, než se trápit na maturitním oboru, kde nakonec nemá ani ten výuční list ani maturitu a může jít leda někam k pásu ... Jenže rodiče (asi oprávněně) mají z učňáků hrůzu hlavně kvůli "divokým spolužákům" a "závadovému prostředí". U některých dětí se zájmem o řemeslo to lze vyřešit opačným než uvedeným postupem, tj. nejdřív odmaturovat, pak se vyučit "při zaměstnání", kde už je vliv prostředí menší, ale pro rodiče (i děti) je asi obtížné to odhadnout dobře předem, natož, když se právě jedná třeba o rodiny, kdy přehled o realitě není úplně na vysoké úrovni ...
Předchozí