Přidat odpověď
a celkově školství není připraveno na děti které vyčuhují, učitelé s nimi neumí pracovat, protože je to nikdo neučil a ne každý je ochotný se nechat poučovat o tom jak to má dělat (slyšela jsem dost za ty roky po různých přednáškách a školeních) . Pamatuju si jak jedna z učitelek hledala způsob jak to udělat aby třída lépe fungovala, byla nešťastná že nic co znala nefunguje, že je to "zvláštní" třída, nakonec s ní strávila dva dny ve výuce metodička z PPP, něco jen pozorovala, něco s nimi testovala, pak rozebrala s třídní možnosti, navrhla postupy jak třídu aktivizovat, pozvala si rodiče nejvíc "vyčuhujích" žáků (i těch co byli jen tak tišší až stáli mimo kolektiv, nešlo jen o zlobivce) .Zafungovalo to, ale jen proto, že učitelka uhnula ze svých naučených zvyků, to že pak celou tuto práci zabila o pár let později další třídní už je jiná věc. Ale taky jsem slyšela, mě nikdo v mém věku nebude poučovat jak mám učit, ADHD neexistuje, stačí dát pár facek a hned je po nějakém ADHD, ADHD ve 12 letech mizí , ADHD neovlivňuje výuku, je to jen nálepka pro nevychované děti (naráží na to že porucha pozornosti je věc co neexistuje), u aspergera- ježíší jemu vadí ruch ve třídě, kdyby jsme měli každé dítě posílat s ap mimo třídu jak by to vypadalo, ti rodiče už neví co by si vymysleli , a spoustu podobných výroků.
Jinak za mě ,myslím že by pomohlo vzdělávání učitelů aby věděli co za projevy patří k diagnóze a co už je nevychovanost, menší počet dětí ve třídě a nebo AP do každé třídy.
Super popisuje háďata Julius Bitmann z Nautisu ,bez příkras a realisticky.
Jo a opravit dítě po mě chtějí běžně, co říct učitelce která mi řekne že syn ji v hodině mluví ať to vyřeším ,učitelka ho má chvíli, předchozí s tím dva roky problém neměla, tím ale nemyslím že ji to nevadilo, ale že neměl potřebu v hodině mluvit, tak mu doma domluvím ,vysvětlím proč to ruší atd. další den, vede učitelka třídu do šatny a řekne opět totéž, tak ji řeknu že mu opět domluvím- doma dostane syn kázání a z něj vyleze že se nebaví, ale že ji nerozuměl když říkala pokyn co mají dělat, tak se hlásil aby se jí zeptal, ona ho ignoroval a tak se zeptat spolužáka a za to ho seřvala- fajn jak toto řešit ? Snažím se to slušně říct učitelce když si znovu stěžuje ona se urazí a přestane mě zdravit- hm jak výchovné když vede celou třídu každý den kolem mě do šaten. Jak mám ted to dítě opravit- já s ním v hodině sedět nemůžu, doma mi do řeči neskáče.
Předchozí