Přidat odpověď
"Zajímalo by mě, jestli to byl záměr nebo kouzlo nechtěného. "
Myslím, že to byl záměr. Ony totiž ty přijímačky dělají děti nejen na gymnázia, ale taky na různé maturitní obory na učilištích, na různých bezpečnostně právních školách, na sš se sociálním zaměřením a tam nechodí příliš matematicky nadané děti. Stávalo se, že ty body z matematiky byly opravdu mizerné, klidně 8 nebo 12 bodů, pro ty děti byla matematika příliš těžká a to taky neplní rozřazovací funkci, stejně jako příliš lehké zkoušky.
Jenže, jak se z přípravy na zkoušky stal byznys, motivované rodiny a děti s lepším sociálním zázemím jsou tak připravené, že při lehčích zkouškách dají klidně plný počet nebo jsou blízko něj. Je to poměrně obtížné optimálně nastavit, děti se špatným zázemím, u kterých rodiče kurzy neřeší, nezaplatí, si musí vystačit jen s tím, co se naučí ve škole a potom nejsou na tyto testy připravené.
To by musely být pro gymnázia obtížnější testy, protože tam chodí jiné děti než na školy se zaměřením sociálním třeba někde v severočeském kraji.
Je vidět, že u osmiletých a šestiletých se ta laťka nesnížila. Samozřejmě ale losování je opravdu mizerný způsob rozřazení, škoda, že ta gymnázia nemají ještě nějaké zkoušky navíc, jako jsem to zažila u dcery.
Předchozí