Přidat odpověď
No, my třeba dneska - když jsem na služebce a dítě výjimečně jede ze školy MHD, a to fakt od školy až domů...
První bus v 15:17 zmeškal asi o minutu, další by mu nenavazoval přípoj, tak jel až 16:17 (tj. hodinu se musel pofláknout ve městě), ten ale měl zpoždění, takže mu ujel dobrý přípoj, takže nastoupil do dalšího, co jel za 30 minut, čili teď právě přichází domů... (já jsem ještě ve vlaku nějakých 50 km od domova). Tj. cesta domů MHD od 15:17 do 17:45..., z toho teda hodinu poflak v místě studia a půlhodinu poflak v místě přestupu... čistá cesta MHD je teda asi 50 minut + cesta ke škole a ze zastávky domů Autem to jezdíme za 25 od dveří ke dveřím.
Ano, je to levnější, protože poloviční zónová vyjde asi na 25 Kč, ale fakt to za to nestojí a lidi bez auta jsou prostě na tom blbě. Tj. jsem uvázaná k vození do školy a ze školy min. do 18 let... Nebo půjde na gympl do bližšího města, tam je dojezd na přímo a jen asi 15 minut a to by jezdil sám.
Tak tomu holt přizpůsobíme život a budeme volit podle možností. Stejně by mi fňukání ničemu nepomohlo.
Stát střední školy nezřizuje. Krajům se holt asi zase nechtějí zřizovat kvůli 2-3 silnějším ročníkům... Není neomezený počet ani prostor ani učitelů. Tak když mám kombinaci - žiju v Praze + mám dítě v megasilném ročníku, tak tomu holt taky musím přizpůsobit svá rozhodnutí. Vždycky je to něco za něco. Tak mám mnohonásobně víc škol na výběr, MHD jezdící každých 5-10 minut, podstatně levnější, ale zase tvrdší podmínky pro přijetí. A jestli si středočeský kraj a Praha nejsou schopni vyjednat něco mezi sebou, tak s tím zas celý zbytek republiky taky nemá co do činění...
A věřím, že současný on-line systém s tím hodně pohne, myslím, že těch neumístěných dětí (i v Praze) až tak moc nebude...
Předchozí