Přidat odpověď
No tak tam celkem vysvětlují tu lehčí matematiku pro deváťáky, kromě toho, pokud platí toto, tak by těžší matematika už taky úplně neplnila tu rozřazovací funkci na odborných středních školách. Na gymplech je situace jiná.
"Letos získali uchazeči v testu A průměrně 20 bodů a v testu B 24. Nevidím ale problém v tom, že se celkově matematika pro deváťáky zjednodušila. Ideálně bych průměrný výsledek viděl někde mezi testem A a B."Dosud bylo pro ředitele důležité rozřadit hlavně děti nad čarou. U těch pod čarou nebylo zásadní, že měly stejný počet bodů, protože se stejně nedostaly.
Letos ale musely školy závazně seřadit všechny děti, které se jim sešly na stejných bodech, protože s tím pracoval náš rozřazovací mechanismus. Když se na jednu školu hlásí třeba tisíc dětí a máme stobodovou škálu, skončí jich nejvíc podle Gaussovy křivky v naprosté většině ve středu. Na padesáti bodech ze sta můžeme mít třeba čtyřicet dětí.
Není proto až tak špatně, že jsme matematikou posunuli část dětí z vrcholu křivky na její pravou část. Tím jsme snížili střed křivky a ředitelé velké části škol tam potom neměli na vrcholu třicet dětí, ale jen dvacet pět."
Předchozí