Přidat odpověď
Moje dítě prošlo v páté třídě přes ústní pohovor, netestovali tam tvrdé znalosti, ale spíš cit pro jazyk. Na ZŠ měla z AJ dvojku, začínala s ní až ve 3. třídě, neměla žádnou podporu navíc, žádné kurzy, nic. Pak během čtyř let měla FCE.
Pro budoucí studium na gymnáziu je dobré mít i ty základy cizího jazyka, protože jinak je ten náraz pro mnohé nezvladatelný. Gymnázium znamená vždy alespoň dva cizí jazyky a pokud je dítě nezvládá, může to pro ně být konečná. Přitom třeba na průmyslovce by bylo v pohodě.
A naopak, když je dítě nadané na jazyky, ale není excelentní v matematice, tak nemá moc na výběr, kde studovat, protože dneska i ty obchodní akademie mají výuku jazyku horší než ta gymnázia. A na studium jazyků na VŠ to rozhodně chce všeobecný základ, hodně dějepisu, nejlépe i latinu....to na běžné obchodce nebo hotelovce není, navíc když to dítě absolutně nezajímá ekonomie a obchod, nemá jen kvůli jazykům takové studium moc cenu.
Jenže když jsou přijímačky jen z matiky a z češtiny, tak se takové dítě na gymnázium nemusí vůbec dostat. U nás tedy naštěstí těch 17 bodů z matiky stačilo, ale nyní by holka měla smůlu. Přitom gymnázium studovala bez větších problémů (kromě té matiky, kde potřebovala pravidelnou pomoc) a končila s aktivní znalostí 7 cizích jazyků (z toho tři se učila sama, čtyři ve škole).
Předchozí