lexi, filmy běžně vypráví cizí příběhy, stejně jako příběhy vymyšlené
to je jejich podstatou
a tenhle film vyprávěl příběh inspirovaný jiným příběhem... tedy zaměňovat postavu bohdalky s paní sosnarovou je prostě nesmysl (a mám z tebe dojem, že to nechceš oddělit)
a od filmu neočekávám žádné křišťálově čisté charaktery, to je pak totiž strašná nuda
takže od filmové postavy (bohdalka) neočekávám, že bude doopravdy svatá... její lež je prostě tím, nad čím se můžeš zamyslet...
je fajn, že jste měli besedy s pamětníky, kteří vás dokázali oslovit, my to štěstí neměli... a proč chodili na ty besedy? netuším, možná malý přivýdělek, možná úlitba režimu, možná jen nevěděli co s časem, možná je bavilo poslouchat sebe sama, možná věřili, že to má smysl...
a nikdo neříká, že všichni pamětníci byli nudní, beretová jen vyslovila názor, že když někdo dokáže vzbudit zájem, pak je to přivlastnění cizího příběhu jen malou daní za vyšší dobro, které to přinese... (a ani postava novinářky tam není líčena jako "svatá", je to prostě člověk s chybami a právem na názory, s kterými skuteční "svatí" opravdu nemusí souznít
)
btw skoro by mě zajímalo, jak pobíráš filmové postavy padouchů - má se herec stydět za roli vraha, zloděje či násilníka?