Přidat odpověď
"že ty školy mají větší nároky"
Tak já si takové rodiče ani nemusím představovat, i takové znám, co si myslí, že ty pražské školy mají vyšší nároky. Akorát já si nemyslím, že mají vyšší nároky, ale velmi často mají jen mnohem menší motivaci vyučovat jinak než před 30 lety. A spousta rodičů, protože prošla tou školou před 30 lety, má pocit, že tak je to správně a cokoliv jiného je méně kvalitní.
"Jasně, že je to rozdíl oproti Neratovicím, kde se sejdou dětí s body nad 90 ve třídě s dětmi, které měly nad 50."
Jasně, že je to rozdíl. Moje zkušenost je, že čím homogennější třída, tím pohodlnější je tam výuka. A spousta učitelů to řeší tak, že klade požadavky a zkouší, ale nevyučuje. A ano, ty chytré děti se s tím nějak poperou, navíc často pod tlakem rodičů, nikdo moc neřeší, že děti tráví ve škole osm hodin denně, ale většinu se toho musí naučit samy doma. Škola s vysokými nároky ale takovouto výukou pro mě není kvalitní.
Na druhou stranu škola, kde jsou vysoké nároky, ale vyučuje se tam tak, aby ty nároky zvládaly plnit i děti, kterým rodiče nezaplatily drahé kurzy, pro mě kvalitní je. A stejně tak je pro mě známkou kvality schopnost pracovat s heterogenním kolektivem. Nevidím důvod, proč od studenta gymnázia chtít míň, i když neměl u přijímaček 90 bodů. A to, že je někdo neměl, nepovažuju za známku nižší schopnosti zvládat vysoké nároky. Zejména když CERMAT testuje jen znalosti z ČJ a M, ale gympl vyžaduje zvládání mnohem širšího záběru. A opět připomenu svoji dceru, která měla z CERMATU taky jen kolem 50 bodů, ale v cizích jazycích exceluje a dostala se na VŠ obor, kam jich brali méně než 10.
Předchozí