Přidat odpověď
"že ti se slabší matematikou si budou stěžovat, že je škola moc těžká, a ti, který matika jde zas budou tvrdit, že je lehká"
Proč by si měli stěžovat? Přesně o tomhle to je, ne o mně, ale o kvalitě výuky a tedy o učitelích.
Výuka má probíhat tak, aby si nestěžovali ani ti, ani ti. A zároveň aby se nesnižovaly nároky. Pokud student gymnázia ty nároky nesplňuje, tak změní školu. V tom je právě rozdíl oproti základce. Ta je pro všechny, gymnázium ne. A je úplně jedno, kolik bodů měl kdo u přijímaček. To, že někdo měl z CERMATU 50 bodů, neznamená, že ty nároky plnit nedokáže, stejně jako 90 bodů neznamená, že to zvládne. A to právě proto, že gympl je víc než jen matika a čeština, a taky proto, že CERMAT testy sice děti roztřídí podle momentálního stavu, ale nezachytí a nevyhodnotí jejich studijní potenciál.
Navíc si nemyslím, že je správně, aby se šlo na gymnázium dostat jen s 90% úspěšností z CERMAT testů, právě proto, že ty testy jsou tak úzce zaměřené a tak specifické, takže o vyšší úspěšnosti v nich spíš rozhoduje trénink tohoto druhu testů a tedy rodinné zázemí, než znalosti a schopnost a motivace studovat.
Předchozí