Přidat odpověď
Monam, souhlasím. Myslím, že je nutné pokusit se rozklíčovat, jestli hlavní problém je na straně školy (moc náročná, špatná atomosféra, sešel se divný kolektiv, případně i učitelé) nebo spíš na straně dítěte např. špatné základy z prvního stupně ZŠ, neumí se učit a/nebo organizovat čas (někdy se děti "učí celý den", ale ve skutečnosti stráví velkou část spíš prokrastinací), špatně snáší horší známky než 1 max. 2 (což může být i/spíš problém na straně rodičů) ... Pokud platí spíš ta druhá varianta, tak změna školy nemusí pomoct, protože ani na ZŠ to nemusí být "lehčí". Mám jedno dítě na 8G, druhé zůstalo na ZŠ a nijak zásadní rozdíly v náročnosti nevidím - ten přechod (na 8G i 2.stupeň ZŠ) je docela velká změna v obou případech (navíc dcera zakladatelky by stejně šla na jinou školu, do nového kolektivu) a prospěch se často dost zhorší (zvlášť, když dítě mělo mírnou učitelku na 1. stupni). 8G má naročnější matematiku a možná jazyky (to záleží asi na konkrétních školách), ale jinak je obsah učiva většinou dost stejný (většina učebnic je určena zároveň pro 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky 8G). Takže na místě zakladatelky bych primárně řešila, jestli dcera nepotřebuje dohnat něco např. v matematice, Aj apod, co jí může chybět z 1. stupně a pomohla jí "naučit se učit" a plánovat čas - určitě by neměla po škole celý den trávit jenom učením - to podle mého stejně nikdo nevydrží, ve skutečnosti se tak dlouho nesoustředí. Určitě by měla mít nějaký pohyb, i kdyby jen procházku venku. A neřešit každou trojku jako ostudu a znak neúspěchu.
Předchozí