Přidat odpověď
No náhodou o tom něco vím, mám v Německu část rodiny, sama jsem tam žila.
A vůbec to nefunguje dobře.
To rozdělovaní dětí po 4.třidě je moc brzy (ani ne v 10 letech), v minulosti byly pokusy to změnit, v některych spolkových zemích existoval mezistupeň (Förderstufe/Orientierungsstufe) aby to bylo odsunuto aspon̈ až po 6. třídě. Někde to jesté je, teď nevím kde.
Blbé je, že to doporučení od učitelů, kteří dítě znají (už) není závazné, a rozhodují rodiče kteří nemají soudnost a chtějí za každou cenu nacpat dítě na gymnázium (také protože na "nižších stupních" škol jsou problematičtí žáci - děti migrantů atd.), i když na to nemá.
Na gymplech pak klesá úroveň, jako v celém skolství. Je čím dál tím víc problémù, řada učitelů už rezignovala, vzdala to, už netrvají na původní urovni, slevují z požadavků aby neměli problémy. Moje sestra tam učí na gymnáziu a říká ze je tragické jak ty děti neumí pořádně psát (ano pravopis ani vyjádřování) ,viděla jsem ukázku, no celkem hrůza.
Takže bych to v DE růžově neviděla.
I v ČR jsou problémy ve školství, ale rozhodně ne takového kalibru jako v Německu. (Přičemž tam se to ještě liší podle spolkových zemí, což je další problém - maturita a přístup k VŠ není srovnatelná, když je školství v Bavorsku náročnejsí než v Hesensku, např.)
PS Pardon za zpozděni, diskusi jsem nahodou našla až teď. @Zakladatelo, jak to s tím překladem dopadlo?
Předchozí