Přidat odpověď
Muumi, bez osobních údajů se dost těžko pracuje, rodinná situace je základ pro situaci děcka, taky z toho může být nějaká statistika jako podklad pro další práci.
My třeba víme, že normální rodinu, to znamená dva biologické rodiče a jejich děti, má mizivá menšina našich dětí. A je potřeba podle toho někdy přizpůsobit nějaký akce, mnohem víc je potřeba pracovat na vztazích, jiným způsobem než u dětí, který ty normální vztahy znají.
Bohužel současná škola musí řešit vztahy, klima třídy a školy, sociometrie je základ.
Pokud to rodič nepodepíše a děcko se účastnit nemůže, tak se s tím dost blbě pracuje. V naší škole většinou odmítají podepsat spolupráci s psychologem nebo nějakou aktivitu na podporu vztahů právě rodiče problémových dětí, kvůli kterým to děláme. My to dělat musíme, sami psychologové nejsme, neporadíme si se vším, co nám dnes do škol přichází, a přitom nemůžeme. A pak si rodiče stěžují, že nic neděláme, že se nic nemění, že už někde třída byla a stejně to k ničemu nevedlo. Jak by ale mohlo, když tam čtvrtina třídy chyběla, a zrovna ta problémová a nebo ten, kdo tu pomoc potřebuje, protože to od těch potížistů schytává nejvíc.
Předchozí