Deníky Fotoalba Vzkazy
    

Všechny naše deníky

  • Články odjinud  (2 články)
    Odkazy nebo okopírované články z jiných zdrojů
  • Kdo jsme  (27 článků)
    Představení rodin z diskuse Domácí škola
  • Neveřejné   (58 článků)
    Potřebujete napsat ostatním nebo probrat něco, co by neměl číst každý?
  • Projekt Evropa  (4 články)
    Pokusím se sem vložit informace o našem letošním projektu -evropských státech.
  • Zajímavé odkazy  (19 článků)
    Odkazy na internetové stránky, které mohou být užitečné při domácí výuce

[<<Předchozích 10] Poslední články ze všech deníků 1120 z 61 [Dalších 41 >>] 
 Domácí školáci na SlovenskuCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma

Lucia.kuzminova gmail.com -mail na paní, která se věnuje domškolákům na Slovensku

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 27.3.2013| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Multikulturní výchova, lidská právaZajímavé odkazy

http://www.kher.cz/Eknihy/Nase/duch.pdf - sborník Romských pohádek

http://www.respektneboli.eu/o-projektu - stránky o lidských právech pro žáky i učitele

http://www.jsns.cz/ - Jeden svět na školách

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 17.3.2013| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Vysvědčení, slovní hodnocení II.Tipy do výuky
Poskytla Fatale

Tělesná výchova se samozřejmé také inspirovala pravěkem a starověkem. Naučila ses střílet z luku jako pravěcí lidé nebo lukostřelci v Egyptě, cvičila jsi jógu, zkoušela jsi některé z olympijských sportů. Po vzoru starých Mayů jsme hráli míčové hry nebo běhali štafetu jako běžci v Peru.

Začala jsi pravidelně před výukou běhat 400m, chodíš na lezeckou stěnu, jindy zase plavat, tak si zlepšuješ svoji fyzickou výkonnost.

Některá historická témata jsi probírala i v angličtině. Rozšiřuješ si slovní zásobu, pohotově reaguješ v rozhovoru, čteš encyklopedie v angličtině, sleduješ pohádky, dětské filmy a historické dokumenty v originále. Dokonce také telefonuješ s rodilým mluvčím.

Pracovala jsi každý den po malých kouscích, ale dohromady je to velký kus práce. Stejně tak pracuješ i na sobě, učíš se vycházet se sourozenci a při tom nezapomínáš sama na sebe. Je důležité umět říct, co si myslíš, co cítíš a jednat podle toho. Brzy budou pololetní prázdniny, jsou sice krátké, ale užij si je, hraj si a raduj se.

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 2.2.2013| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Vysvědčení, slovní hodnocení I.Tipy do výuky
Poskytla Fatale

Milá ....,

 

v českém jazyce si čteš dětské knihy podle vlastního výběru. Ráda se vracíš ke starozákonním příběhům. Společně si čteme mýty o stvoření světa a legendy, které souvisí se starověkými civilizacemi. K Tvým oblíbeným patří O Gilgamešovi a o japonské sněžné ženě Yuki Onně. Naprosto Tě uchvátily čínské básně. Po inspiraci těmito texty píšeš své vlastní. Chammurapiho zákoník jsi doplnila vlastním paragrafem, zkusila jsi napsat vlastní báseň a dokončuješ příběh o dívce jménem Alar Los. Ve svých textech aplikuješ gramatiku, kterou už znáš, včetně vyjmenovaných slov po B, L a Z. Seznámila jsi se s klínovým písmem, egyptskými a mayskými hieroglyfy, s čínským a japonským písmem, indickým, fénickým, řeckým písmem a latinkou.

 

V matematice vyhledáš příklady s násobením, protože násobilka je tvoje oblíbená matematická operace. Indické násobení jsi hned pochopila a užíváš ho při řešení slovních úloh. Orientuješ se v čtvercové mřížce, v různých tabulkách a schématech. Řešíš algebrogramy, i když jsou obtížné, zaokrouhluješ, písemně sčítáš a odčítáš dvou a trojmístná čísla, pracuješ se závorkami. Úspěšně si poradíš také se slovními úlohami o čase.

 

V projektech jsi se zabývala nejprve vesmírem. Velký třesk a jiné teorie o vzniku vesmíru, galaxie, hvězdy, planety, měsíce, to všechno Tě zajímalo, o všem jsi přemýšlela a zkoušela sis to představovat na základě různých pokusů. Objevila jsi řecké báje v souhvězdích, římské bohy ve jménech planet a souvislost s anglickými názvy dnů.

Pak ses naměřila na planetu Zemi a její nejstarší historii. Dozvěděla jsi se, jak se Pangea souvisí s jednotlivými světadíly a pohybem zemských desek. Víš, jak vznikl indický subkontinent a s ním i Himaláje. Zajímal Tě vývoj živočichů a rostlin a v blízkém okolí jsi nalezla zkameněliny pravěkých tvorů.

Další okruh se týkal člověka. Z nejstarších lidí Tě okouzlil Ötzi, jehož zmrzlá mumie byla před lety nalezena v Alpách. Tak jako on jsi vyráběla pazourek, boty z kůže, luk a šíp, křesala oheň. Odlévala jsi kovové šperky do formy podobně jako lidé v době bronzové a železné.

Následovaly starověké říše. V Mezopotámii jsi zalévala visuté zahrady pomocí kladky, stavěla babylónskou věž. V Indii ses seznámila s Buddhou a jeho myšlenkami, uvařila kari s cizrnou, sestavovala vodní hodiny a měřila čas. Čína Tě inspirovala k vytvoření deskové hry „Hedvábná stezka“ a na ní jsi pochopila, jak a s čím starověké říše obchodovaly a jak se zároveň se zbožím rozšiřovaly vědomosti, náboženství, příběhy, pohádky. Čína a Japonsko s výrobou papíru a lampiónů, které jsme pouštěli na Nový rok, Inkové s kipu, Mayové se svými pyramidami, čísly a kalendářem, stejné jako Astékové s plovoucími ostrovy rozšířily tvé znalosti o starověku. Mayská dětská hra Patolli, egyptské vahadlo a loď z rákosu, Archimedův šroub, římský dům, keltské sídliště a hodně dalších pokusů a projektů Ti pomohlo pochopit různorodost těchto starých civilizací.

 

Také náplň v předmětu Umění a kultura je ovlivněna tématy vesmír, pravěk a starověk. Poslouchali jsme zvuky a hudbu, kterou asi slýchávali v těchto časech, vyrobili jsme několik hudebních nástrojů - bubínek a keltskou harfu. Hraješ na piano, ráda tančíš a hledáš vyjádření v pohybu.

Pracovala jsi s nejrůznějšími materiály, z hlíny vyráběla pečetní válečky a destičku s klínovým písmem, ze sádry formu na odlévání kovů, jindy jsi sádru použila jako podkladový materiál pro malbu.  Z papíru jsi vystřihovala japonské kirigamy a lampiónek, motala mumie z toaletního papíru, z provázku drhala jako Inkové, z kamene jsi vykouzlila pravěký přívěšek s dírkou vyvrtanou pazourkem a různé kamínky a korálky jsi použila na řeckou mozaiku. Všechno Ti přineslo radost.

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 2.2.2013| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Naše práce s týdenními plányTipy do výuky

Asi před 6 týdny jsem u nás "ve škole" zavedla práci s týdenními plány. Myslím, že je to už celkem dlouhá doba na to, abych pokus označila za vydařený a sdílela s vámi náš nový způsob vzdělávání tak, jak jsem ho pojala já. Zatím nebyla ani jedna krize, které se dříve objevovaly celkem pravidelně nejpozději po 14 dnech.

Takže:

O víkendu si vždycky sednu k učebnicím ČJ a Mat. Já mám Frausovské, ale je to jedno, o jaké učebnice se jedná. Nemusely by být vůbec, ale matiku od pana Hejného mám ráda a čeština mi slouží k tomu, abych nemusela dlouze vymýšlet co že by vlastně děti měly dělat.

Mám spočítáno, že ve škole vychází denně jedna stránka v ČJ/Mat (uč.+PS dohromady) a taky mám vyzkoušeno, že i na naše děti je to tak akorát. Pak projedu těch pět stránek a pěkně ke každému bodu či cvičení v učebnici napíšu heslo do plánu. Takže např. v učebnici se začínají probírat vyjmenovaná slova + se na těch pěti stránkách opakují slovní druhy, párové souhlásky a druhy vět. Napíšu tedy hesla VYJMENOVANÁ SLOVA PO B (to napíšu třeba 7x), SLOVNÍ DRUHY, PÁROVÉ SOUHLÁSKY, DRUHY VĚT. Do češtiny vždy ještě píšu 5x PSANÍ, 5X ČTENÍ, 1X TVŮRČÍ PSANÍ.

Stejným způsobem sepíšu i matematiku.

V prvouce probíráme momentálně jednotlivé zěmě, píšu tam tu, kterou zrovna probíráme

Pak napíšu TV,HV,VV,PR.V.

Vyučování probíhá tak, že si každé dítě vybírá co, kdy a jakým způsobem chce dělat a vypracovanou aktivitu si v plánu škrtne. Když si vybere čtení, může číst cokoliv co zrovna máme doma- knížku ,časopis, komiks, svojí starší tvorbu, může si vybrat nějaké cvičení na čtení s porozuměním, kde je např. napsáno co má namalovat a maluje podle zadání. Dál mám cvičení na čtení +otázky, řazení vět do uceleného příběhu, čtení k tématu, které zrovna probíráme v prvouce...

Když si vybere psaní- může si vzít písanku, může přepisovat básničky, texty, může si jen tak psát, může vymýšlet vlastní příběhy/pohádky (pak si zároveň škrtne tvůrčí psaní), deníček (taktéž), dopis (taktéž), mail.

U vyjmenovaných slov si může vybrat např. tvoření vět s vyjmenovanými slovy, čtení z knihy Výři nesýčkují, či vyjmenované čtení o přírodě, pexeso s vyjmenovanými slovy (obrázky), bingo s vyjmenovanými slovy, doplňování i/y do textu, vyrábím různé pomůcky kdy např. příbuzná (vyjmenovaná) slova napíšu na papír a rozstříhám na příponové části, předponové části a kořen nechám jen jeden- děti pak skládají jednotlivá slova a povídáme si o nich, různé hry, kdy chodí po hracím plánu a místo házení kostkou doplňují i/y a jdou o příslušný počet bodů z druhé strany karty (pokud správně odpovědí), atd.

Takto zpracuji všechna témata v týdenním plánu. Když si děti vymyslí vlastní aktivitu na procvičování daného tématu, tak to vítám, mají možnost.

Tvořit můžou buď samy, ale většinou tvoříme k tématu, které probíráme v prvouce, Jířa si škrtá po návštěvě ZUŠky. TV je jakákoliv tělesná aktivita- kolo, lyže, delší výlet, sportovní hry..., PRAC.V.- podíl na vaření, pečení, péče o zahradu, práce se dřevem a hřebíky....většinou si činnost děti samy vymyslí, málokdy je musím vést.

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 15.11.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Týdenní plány IITipy do výuky
Co se do prvního článku nevešlo

VÝHODY TÝDENNÍCH PLÁNŮ

-Odpadá do značné míry "Já jsem unavená" (oblíbená věta naší Máji :-)). Když je unavená, pracovat nemusí. O aktivitu mě můžou požádat kdykoliv během dne, kdykoliv můžou skončit a jít ven/odpočívat. Když nemají hotovo do konce pátku, dodělávají o víkendu, což jim většinou narušuje plán, takže se SAMY od sebe snaží mít hotovo včas. Snažím se je na to upozorňovat, ale na druhou stranu, když jim zbývá na víkend, nijak se na ně nezlobím.

-Děti se cítí svými pány, protože si můžou samy určovat kdy, co a hlavně JAK. Když např. jeden typ procvičování dělat nechtějí, nemusí ho nikdy dělat, budou si vybírat jiné způsoby a tím budou procvičovat taky.

-Když vidí, že nejsou do konkrétních věcí nuceny, samy se pak o ně často nakonec přihlásí :-)

-Mám víc času na děti jednotlivě, protože se třeba stane, že pracuju jenom s jednou, předtím jsem pracovala se všema čtyřma najednou a ještě mi u toho vzdorovaly, potřebovaly pomáhat... moc to nešlo. Teď je to víc v klidu. Některé věci třeba záměrně necháváme na dobu, kdy některé z dětí nejsou doma.

-Líp se volí individuální obtížnost. Když jednomu dítěti něco nejde, můžu to do plánu zařadit častěji a dávat jednodušší úlohy, např. v matice máme jako úlohu pavoučky (z Frause), ale Mája vypracovává pavoučky pro druhou (nikoliv třetí) třídu.

-Já jsem celkově víc v klidu, protože se necítím být tlačena do učení od 9ti do 12, dokonce klidně i já můžu říct, že už potřebuju vařit a končím, pokračovat budu po obědě.

                    

NEVÝHODA je asi hlavně ta, že ve 12 hodin nemám padla, pro někoho by to mohl být problém, já to jako problém vesměs nevnímám, protože jsem dřív byla tak vyřízená, že jsem se z toho vzpamatovávala až do večera a padla jsem stejně neměla, protože dětem jsem se musela nějakým způsobem věnovat celý den.

-

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 15.11.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Odkazy na domškolácké blogyOdkazy na domškolácké blogy

http://kohoutci.blogspot.cz/ - blog JODIE

http://lyssaci.webnode.cz/

http://za-dobrodruzstvim.webnode.cz/ http://www.arcademicskillbuilders.com/
Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 15.11.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Rytmické matematické hryTipy do výuky

- Děti počítají od jedné do např. dvaceti v kruhu - při stoupajicí řadě čísel jdou dopředu, když počítají zpět 20,19,18 atd., jdou dozadu. Stejně pracujeme s násobky - Děti stojí v kruhu a počítají od jedné do dvaceti. Na každé sudé číslo tlesknou. - Děti chodí po kruhu a na každé třetí číslo dupnou (nebo cokoliv jiného - lusknou, poskočí, dřepnou...) - Děti jdou za učitelem a počítají 1,2,3,4 (na jedno číslo jeden krok, pak se vracejí dozadu) a počítají 4,3,2,1. Pokračují stejným způsobem od čísla 5 (5,6,7,8;8,7,6,5), 9, 13, a 17. - Děti stojí v kruhu, jeden po druhém říkají čísla např. od 1 do 20. Jedno dítě na každé liché číslo tleskne, druhé na každé sudé dupne. - Děti chodí do čtverce, počítají a každý násobek 4 zakřičí, pak pokračují po další straně čtverce (1,2,3,4 - jedna strana čtverce, 5,6,7,8 - druhá strana, 9,10,11,12 - další. Pokračujeme až do 40. - Děti počítají v kruhu, jedno po druhém od 1 do 60. Každé dítě na které výjde násobek šesti si dřepne. Násobky i pohyb měníme dle potřeby. - Děti se pohybují po kruhu a počítají. Na každé číslo poskočí, na násobek 4 tlesknou nad hlavou. Provádí to i pozpátku. - Děti stojí a počítají. Na smluvený násobek dělají určité pohyby ve smluveném pořadí. Např. tlesknutí nad hlavou, tlesknutí před tělem, tlesknutí za tělem, poskok, opakování. U násobku pět to vypadá následovně: 1,2,3,4, tlesknutí nad hlavou, 6,7,8,9, tlesknutí před tělem, 11,12,13,14 tlesknutí za tělem, 16,17,18,19 poskok, 21,22,23,24, tlesknutí nad hlavou... BUBNUJEME VÝSLEDKY - domluvíme se např. na násobcích 2: Jedno dítě opakuje na buben vždy dva údery na znamení násobilky dvou, druhý zabubnuje např. 3x - 3 x 2 = 6 Všichni bubnují 6. Kromě bubínku použijeme tleskání, dřívka apod. U vysokých čísel desítky znázorníme dupnutím a jednotky doplníme tleskáním. - Správný a špatný výsledek: Udáváme příklad se správným či špatným řešením. Když děti souhlasí, ozve se souhlasný zvuk, když je výsledek špatně, děti mlčí. NÁSOBILKA V POHYBU Tyto hry jsou podobné těm již zmíněným, ale základem u nich bude geometrický tvar příbuzný s násobkem. Tyto hry můžeme vykonávat jak doma, tak i ve větší skupině. Násobky 2 - tady bude základním tvarem kyvadlo nebo také pumpa. Společně odříkáváme násobky dvou - neříkáme celé příklady, pouze řady násobků a s nohama rozkročenýma se pohybujeme jako kyvadlo. Podobně můžeme pracovat i v řadách proti sobě - když první řada nakročí nohu vpřed a přenese váhu dopředu, řada proti jde dozadu a naopak. Variantou je možnost, že nahlas říká násobky pouze ta řada, která jde vpřed, takže se obě řady ve zvolaní čísla střídají. Důležitá je pravidelná rytmická pulzace. Pumpa pak bude vypadat tak, že dvojice se dotkne navzájem dlaněmi - udělá bránu, kyvadlo, pumpy. Opět půjde o přenášení váhy dopředu a dozadu s odříkáváním násobku dvou. Při odříkávání násobků jdeme násobky tam i zpět. Pohyby celého těla a nohou, vystřídáme pohyby rukou - dělat tzv. stěrače. Do ruky můžeme vzít i pastelku a za doprovodu společného odříkávání násobků kreslit cik, cak linii, vlnovky, obloučky, tam i zpět zrcadlově. Násobky 3 - to je trojúhelník. Stojíme ve špici trojújelníku a první krok povede doprava šikmo dopředu tak, abychom později dalšími kroky vytvořili trojúhelník. Kráčíme po obvodu trojúhelníku - každý krok buď jedna strana nebo jedna strana tři kroky, násobky však budou zvolané pouze v rozích. Opět můžeme měnit směr trojúhelníku, dopředu, dozadu, do strany. Násobky odříkáváme tam i zpět - při řadě násobků zpět putujeme i opačným směrem v trojúhelníku. Rukama budeme vést pohyb oběma rukama zrcadlově například od malého trojúhelníku k největšímu a zpět. Jsme dirigenti. S tužkou na papíře to bude trojuhelníková spirála od nejmenšího tvaru k velkému a zpět. Děti pak mohou vytvořené kresby vymalovat dle fantazie. Násobky 4 - čtverec - opět připadá v úvahu, co strana to krok nebo každá strana 4 kroky a násobky v rozích. Počítáme tam i zpět, rukama kreslíme čtverce ve vzduchu. Stavitel vytváří návrh domu. S pastelkou to bude čtvercová spirála, jakýsi labyrint. Využíváme barvy, volnými chodbičkami je možné se vrátit do středu. Násobky 5 - to je pětiuhelník - domeček se střechou. Je možné tvar nakreslit velký na tabuli nebo vytvořit páskou na zem. Zkusíme i pastelkou. Když nám to jde, můžeme zkusit i pěticípou hvězdu - od vrcholu hlavy půjdeme do pravé nohy, pak křížem k levé ruce, dále vodorovně k pravé ruce, šikmo dolů k levé noze a zpět k vrcholu hlavy. Pěticípá hvězda byla symbolem poznání renesančního člověka. Násobky 6 - jsou dva trojúhelníky, které se dotýkají špicí nebo základnou. Tady se můžou střídat skupiny, které půjdou první trojúhelník dopředu a druhý dozadu se skupinou, která pohyb půjde naopak. Vznikne tím velice hezká výměna. Je to taková hranatá osmička. Šestiuhelník je i včelí plástev. Násobky 7 - to bude domeček se střechou - začneme střechou, trojúhelník a pak půjde čtverec dům. Vracíme se do bodu z kterého jsme vyšli. Můžeme cvičit ve dvojicích, kdy jeden kráčí linii trojúhelníku a druhý navazuje čtverec a oba se musí nakonec sejít na stejném místě. Opět v každém rohu společně říkám nahlas násobky. S pastelkou je to hledání cesty tam i zpět. Násobky 8 - dva čtverce - opět můžeme střídat děti, které jdou nejprve vpřed a pak vzad. I zde půjde o jakousi čtvercovou osmičku. Násobky 9 - tři trojúhelníky do různých směrů tam i zpět - zpět to bude opravdu těžké, budeme-li chtít dodržet důsledně i cestu zpět. Ale když si určíme směr vpřed, dozadu a například vpravo, tak to můžeme zvládnout.

Více ...
Vložil: JODIE dne 30.8.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Matematika - Kvalita číselTipy do výuky

1 = jednota, Země, matka, otec, Slunce 2 = ruce, nohy, oči, uši, polarity světlo a temnota 3 = otec, matka, dítě, božská trojice; celá paže se dělí na ruku, předloktí a zaloktí; skupenství - Slunce, Země, Měsíc 4 = živly, 4 nohy zvířat, roční období, nohy u stolu, rohy dveří 5 = lístků má růže, pěticípá hvězda jako symbol člověka 6 = počet nohou brouků a včel, šestihran utvářejí včely na včelí plástvi 7 = 7 dní v týdnů, 7 barev duhy, 8 = nohou má pavouk, lemniskáta - stálé proudění, nekonečno, vnitřní a vnější 9 = pohádkové číslo - devatero řek, devatero hor, devítihlavý drak 10 = deset prstů na rukou a nohou 12 = 12 měsíců v roce, zvěrokruh My jsme každé číslo kreslili na velký papír a k němu jeho kvalitu, která nás společně napadla. Je dobré v praktickém životě připomínat kvalitu čísel a přesvědčit se, zda duha má opravdu 7 barev apod. Všímat si kvalit a barev kolem nás. 1 - Jednička je má matička, tatínek, dědeček, babička. Jedno je srdce a má Zem, jedno je Slunce, jeden já jsem. 2 - Dvě jsou moje ruce, uši, chodidla. Dvě jsou moje ramena, lokte, stehna, kolena. 3 - Trojúhelník ten se má, vždycky po třech rozích má, nikdy žádný neztratí, trojka se mu vyplatí. 4 - Čtyři nohy stolu, židle, čtyři rohy dveří, všechno se mi daří. 5 - Pět mám prstů na ruce, pět a pět jsou dvě ruce, pět to je číslo člověka, moudrost a pravda odvěká. 6 - Šest nožiček brouček má, včelka si s nim nezadá. Tři nožičky z každé strany, avšak pozor na zábrany. 7 - Sedm svíček svítí, vánoce se blíží. V oknech svíce rozsvítíme, radost tak všem připravíme. Světlo, lásku, dobro všem, sedm dní dal Pán Bůh všem. 8 - Osmička je autodráha, po ní auto stále chvátá. Osmička má křižovatku, pozor ať to nepopletu. Osmičky je krásná věc, plyne stále ostošest. 9 - Devět hlav má drak, já mu na ně šlápl. Vysvobodím princeznu, do zámku ji odnesu. Bude dobře, to se ví, král mě za to pochválí. 10 - Deset prstů na dvou rukách, to jsou pomocníci. Pilně tvoří, pracují a nic za to nechtějí.

Více ...
Vložil: JODIE dne 30.8.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Matematika - zlomkyTipy do výuky

Zlomky se ve škole začínají učit na konci třetí, zvláště pak ve čtvrté třídě. Má to psychologické opodstatnění, neboť dítě prochází v období kolem deseti let první větší krizí, začíná se vymezovat vůči okolnímu světu, odtrhává se od něho. Dítě doposud pociťovalo jednotu s kolektivem, s rodinou, nyní se od něho odděluje a začíná víc prožívat sebe jako svébytnou bytost. Nyní je vhodné začít se zlomky. Zlomky se začínají dětem vysvětlovat pomocí rozdělení kruhu na části a zpravidla jim jejich pochopení nečiní větší problémy. Vhodná je zde názornost a obraznost. Můžeme společně upéct, usmažit palačinku, koláč, chléb a potom rozdělit a spočítat kdo kolik dostal. Dobré je pozvat kamarády nebo dělit na rodinné oslavě. V souvislosti se zlomky se obvykle vysvětlují i základní délkové poměry not (nota celá - celý koláč, půlová - polovina atd.) Děti jsou schopny provádět se zlomky jednoduché operace - do celého koláče se vejdou čtyři čtvrťové noty - odtud nota čtvrťová, máme notu půlovou a dvě osminové, kolik osminových chybí ještě do koláče? Pořád ještě ale zůstáváme v obrazné rovině, děti celou problematiku lépe zažijí a pochopí, v pozdějším věku jim to pak nebude dělat žádné potíže. Při výuce zlomků můžeme opět využívat her na tělo. Dítě např. udělá otočku kolem vlastní osy - toto je celý koláč. Pokyn zní: Udělej podobným způsobem polovinu (čtvrtinu, osminu) koláče. Můžeme využít také pohybu rukou. Pochopení umocníme také výtvarnou či rukodělnou činností, děti si z různých materiálů vystřihují kolečka a jejich části - půlky, čtvrtky, slepují z nich různé předměty...

Více ...
Vložil: JODIE dne 30.8.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
[<<Předchozích 10] Poslední články ze všech deníků 1120 z 61 [Dalších 41 >>] 

Upozornění:
Dalších 85 článků v tomto výběru je soukromých (nemáte k jejich prohlížení oprávnění).
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.