Roya |
|
(29.12.2010 21:08:36) Waldorfská pedagogika mi vyhovuje vším, co o ní vím, až na to, že předpokládá, že dítě jde do školy naprosto prosté umění číst (dlouze se vyvozují velká písmena, čte se až ve 2.třídě). Chci dát syna do waldorfské třídy, ale bojím se, jestli se nebude šíleně nudit, až budou celý rok vyvozovat písmena, když on už umí číst? Máte prosím někdo nějaké zkušenosti?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(29.12.2010 21:10:39) obávám se, že ne
|
|
zerat |
|
(29.12.2010 21:12:23) 1. dcera chodila do školky s Waldorfskými prvky ve Waldorfské školce a nejspíš tam bude chodit i druhá dcera, ale do ZŠ s tímhle programem bych nedala ani jednu.
|
Terinka4444 |
|
(29.12.2010 21:20:52) souhlas, naše chodí taky do Waldorfské školky, ale do školy půjde do normální.
|
|
|
Věra. |
|
(29.12.2010 21:14:43) Zřejmě jej nezaujme.
Osobně bych dítě do waldorfské školy nedala. Ani do školky.
řešili jsme opačný problém, jedno z dětí půjde do školy pro hodně nadané děti a tam jsme to na přijímačkách docela rozebírali, zrovna pro ty nadané nebo "napřed" se waldorf vůbec nedoporučuje
|
Terinka4444 |
|
(29.12.2010 21:22:12) Proč ne do školky, ta je bezvadně postavená, tam snad nejde o nadání nebo extra učení dětí.
|
Tragika |
|
(29.12.2010 21:25:51) Přesně na to jsem se letos ptala u zápisu na WŠ. Učitelka v první třídě měla z 26ti dětí 6 dětí, které četly a psaly. Také se tam vyskytl chlapec, který počítal do sta, včetně násobení a dělení. Nebyl to problém pro ni, ani pro děti.
|
Roya |
|
(29.12.2010 21:28:33) Tragiko, a řekla ti ta paní učitelka, jak to konkrétně řeší? Já jsem četla v nějakém článku, že to zdlouhavé vyvozování absolvují i děti, které to už dávno umějí...
|
Tragika |
|
(29.12.2010 21:39:09) Royo, ptala jsem se učitelky i proto, že syn ve čtyřech jeví velký zájem o písmena. Je pravda, že dítě, které je v něčem napřed, zase většinou pokulhává v jiné disciplíně. U mého syna je to konkrétně grafomotorika.
Učitelka pravila, že se v takových případech zaměřuje právě na to, co zase dítěti až tak moc nejde. Sama jsem viděla, jak pár dětí dělalo cvičení v sešitě, zatím co ostatní četli. Nejlépe je poptat se konkrétního učitele. Pestrost vyučování mi dává jistotu, že se ve třídě opravdu nikdo nenudí. Za ty tři roky, co chodím na náhledy jsem alespoň žádného znuděnce nezaznamenala.
|
Roya |
|
(29.12.2010 21:56:19) Tragiko, to je skvělá zpráva. U svého syna zatím nevidím žádnou oblast, ve které by pokulhával,je dost všestranný, snad jen navazování kontaktů s cizími dětmi, i když ve školce, kam chodí, už se otrkal. Ale určitě se něco najde...
|
|
Tragika |
|
(29.12.2010 21:58:10) Já asi znám ty špatné tipy lidí. Pořád slyším, jak se děti z waldorfské školy nechytají na školách středních. Já mám asi smůlu, ale neznám osobně nikoho, kdo by se v životě neuchytil, nedostudoval, byl nezaměstnaný a přitom prošel WZŠ. (2 dívky na Filosofické fakultě , 1 kluk na medicíně, 2 kluci na přírodovědném gymplu....) Mám hodně známých s dětmi, které tu školu vyšli, nebo ji ještě navštěvují. . Děti jsou zvídavé, otevřené, komunikativní, výborně argumentují, jsou lačné po vzdělání, chápou věci v souvislostech, mají široký záběr, pestré zájmy, oproti vrstevníkům více čtou, jsou zručnější a vyrovnané.
Zrovna včera jedna naše známá nazvala waldorf ,,zvláštní školou,,. Proč? Podle ní není normální neznat to, co všichni. Tzn. počítačové hry, hry na mobilech, televizní seriály, reklamy... To prý mého syna vyřadí z kolektivu a může uspět jen na té zvláštní škole mezi exoty. Jo, přesně tohle chci. Málokdo to dnes chápe.
|
Roya |
|
(29.12.2010 22:04:00) Já bych řekla, že to je prostě takové to "normální je to, co dělá většina" a "co je jiné, než znám, je podezřelé"... Třeba kdyby to ti odpůrci viděli naživo, a znali třeba úspěšné lidi, co Waldorfem prošli, mnozí by svůj názor přehodnotili. Ale takhle je to jistější, říct - tam bych svoje dítě nikdy nedal, je to nějaké divné, nežijí tam konzumním životem (to trochu přeháním, ale tak nějak) jako my.
|
Tragika |
|
(29.12.2010 22:16:30) Royo, já asi působím jako waldorfský sektář, ale není tomu tak. Já opravdu už x let hledám na w školství veškerá pozitiva i negativa se střízlivým nadhledem. Největší kámen úrazu může být osoba učitele. Systém totiž jak známo tvoří lidé. Když na běžné základce natrefíš na blbého učitele, znechutí ti maximálně ten předmět, který vyučuje. Na waldorfu ti takový člověk otráví 9 let školní docházky, neboť jeden učitel učí vše od 1 -9 třídy, vyjma jazyků a eurytmie. Ta škola též hodně vyžaduje aktivní přístup rodičů, neboť jen díky té spolupráci žák - učitel-rodič, může dojít ke kýženým výsledkům. S trochou nadsázky lze říci, že i rodič absolvuje celou základku se svým dítkem. Ve svém okolí znám málo lidí, kteří by byli ochotni se na vzdělání svého dítěte takto nadstandartně podílet.
|
Š. | •
|
(30.12.2010 0:37:26) Tragiko, já jsem velký waldorf. příznivec, ale , jak řešíte newaldorf. příbuzné, děti ze sousedství a newaldorfských kroužků?
|
Tragika |
|
(30.12.2010 10:53:09) Š, nerozumím tvé otázce. Až na tchána s Alzheimerem, kterého vidím jednou za rok, žádné příbuzné nemáme. Děti v sousedství vidíme maximálně na kopci při sáňkování, či v létě na dětském hřišti. Ve 4,5 letech se o nějakém velkém kamarádství asi nedá mluvit. Do žádného kroužku syn v tomto věku nechodí.
Kubulo, to je zapeklitá situace. Syn odcházel ze třetí, či čtvrté třídy? Jak se má na nové škole? Já si myslím, že vzhledem k pomalejším osnovám, je přestup z WŠ na jinou školu, před ukončením celé devítileté docházky, obrovský problém. Možná se mýlím. Škoda, že nepíšeš nic konkrétního. Opravdu by mne zajímalo, kde byl zakopán pes a jak se projevovala učitelka, kvůli které syn musel školu opustit. Kdybys měla čas a chuť a nechtěla věc rozebírat tady, byla bych ráda za tvůj mail.
|
š. | •
|
(30.12.2010 12:10:10) Myslím to tak, že např. my máme 3 bratránky, žijící na polosamotě, pro nás jediná možnost jak pobýt v rodinném kruhu v přírodě... Ovšem tyto 3 bratránci tráví většinu času u PC her a playstation, navíc u těch nejblbějších - střílečky, bouračky...Zájmy skoro žádné, jako večerníček - Kobra 11 a podobné chuťovky, je jim 6,9,11..., děje se tak stále, takže ten nejmladší to má tak odmalička... Pro mně otázka - jezdit tam, aby syn měl kontakt s bratránky a pobyt v přírodě..., ale díky nim zná věci - odporné střílečky apod., které by u dětí známých vůbec nepoznal? a nechyběly by mu..?
|
|
Kubula K. |
|
(30.12.2010 15:55:55) Tragiko, odešel ze čtvrté waldorfské a teď je ve třetí klasické. Někteté děti z jeho třídy přešly do čtvrté klasické, ale mají dost záhul.. pravda je i to, že můj syn není premiant a asi nebude v žádném systému - to je určitě taky faktor.
Víc napíšu do mailu.
|
|
|
|
Kubula K. |
|
(30.12.2010 9:34:54)
Souhlasím s Tragikou, taky neznám děti, které prošly waldorfem a jsou z nich životní ztroskotanci. Taky souhlasím, že extrémně záleží na osobě učitele. Můj syn před dvěma měsíci odešel z WZŠ právě z tohoto důvodu.
Byli jsme sice ochotní se nadstandardně podílet, dokonce bych řekla, že jsme byli jedni z nejaktivnějších rodičů, ale nějak to nikdy nestačilo. Dále jsme se s učitelkou nemohli dohodnout, jestli a jakým způsobem od ní budeme dostávat informace, které jsme považovali za důležité.. Nakonec jsme měli dojem, že učitelce regulérně "hráblo" a nebylo boha, který by s tím něco udělal. Nakonec nám bylo jasné, že na škole zůstane buď ona, nebo naše dítě, oba určitě ne. No, zůstala ona, ačkoliv jsme dělali, co jsme mohli, aby to bylo naopak.
Přesto se mi na waldorfu hodně věcí líbí, mít jistotu, že se dítě dostane k učiteli, který má všech pět pohromadě, asi bych o něm znova uvažovala. Tu naši situaci považuju z větší části za selhání jednotlivce, i když je pravda, že "systém" (rozuměj waldorfské kolegium, w. asociace apod.) se taky moc nepředvedl.
PS Pravda je, že na w. škole existují děti, které nehrají počítačové hry, ale je jich naprostá menšina. Na druhou stranu jsem nikdy neměla pocit, že je to mezi ostatními hendikepuje. Tolik moje tříletá zkušenost.
|
perdita |
|
(30.12.2010 9:46:00) Autorko, nedala bych. Mám takové dvě děti, přístup v první třídě na WŠ znám, nedala bych. Na druhé straně ač jsem příznivcem alternativních a kreativních přístupů k učení, jsem odpůrcem antropozofie, či jak se to zove, takže bych nedala ani dítě, které se učí pomalu.
|
|
Martina (6,5 letá dcerka) | •
|
(19.3.2011 20:42:56) Dobrý večer,
teď večer jsem náhodou objevila tuto diskuzi. Mám dcerku ve waldorské 1.třídě a cloumají mnou docela pochybnosti. Bylo by možné se s Vámi nějak spojit? Nejsem příznivcem příliš radikálního řezu (přestup na klas. školu), když už jsme si tuto školu vybrali, přesto by mě zajímalo, jak Váš syn snášel přestup a jak se to dá zvládnout. Jak obě víme, osnovy se velmi liší. Děkuji moc. V případě, že byste byla ochotna mi sdělit více, napíši Vám svůj mail. Martina
|
š. | •
|
(20.3.2011 1:34:17) Martino, mohla byste alespoň trochu nám ostatním napsat důvody plánovaného přestupu? Dost se o waldorf zajímám a zajímají mně všechny zkušenosti, dobré i špatné.. Děkuji
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(20.3.2011 12:49:54) Ahoj, žatím přestup neřešíme, neradi bychom se opět ukvapili a stresovali dítě zvykáním dítěte na další školu. Ale docházím k názoru, že nejlepší jsou metody tak napůl mezi klasickou a alternativní školou, pokud to jde. Nejvíce mi vadí, že mají vždy měsíc matiku a češtinu ne, pak zase češtinu a matiku ne. Malé dítě toho dost zapomene, takže Vy musíte doma opakovat to, co teď ve škole nedělají a to celý měsíc! Další otázka do diskuze je to, že nemají učebnice ani známky. Chybějící učebnice začínají vadit mně, protože když je třeba dítě nemocné, nemáte se absoulutně čeho chytit. Známky můžou ublížit nebo povzbudit, ale když je vůbec nemáte, tak tady ani nejsou emoce, tudíž patový stav. Zkrátka - ideální stav neexistuje a výběr školy je velmi náročná záležitost. Přirovnala bych to ke komunizmu, waldorf je úžasná myšlenka, ale v podmínkách tady na Zemi vlastně nerealizovatelná.Nechci se tím ale v žádném případě nikoho dotknout, toť jen můj dosavadní dojem. Zdravím.m.
|
Tragika |
|
(20.3.2011 14:18:39) Máťo, to co zde popisuješ, jsi ale přeci věděla už při zápisu, ne? Tenkrát ti to nevadilo a dnes ano? Tohle nechápu. Učení v epochách, absence učebnic, známek atd. to jsou fakta o kterých každý rodič dávající své dítko na WŠ, ví . Pokud bys uvažovala o přestupu, musela by jít dcera na 99% znovu do první třídy. Waldorfský prvňák narozdíl od ostatních prvňáků nepíše (pouze velká tiskací písmena), ani nečte. S tímto se nedá plynule přestoupit do dalšího ročníku státní základky. Z jakého důvodu jsi vybrala waldorfskou školu a jak se líbí ve škole tvé dceři? To by mne také zajímalo.
|
|
Tragika |
|
(20.3.2011 15:07:32) Ještě něco bych chtěla napsat.
Neseděla jsem ve třídě tvé dcery, ale viděla několik ukázkových hodin na WŠ, včetně výuky v první třídě. V epoše češtiny neprobírá učitel jen češtinu. Stejně jako i v jiných epochách je bráno učivo v souvislostech a prolínání všech předmětů toto zaručuje. Konkrétně já jsem v češtině během epochy viděla i výtvarku, kdy děti modelovaly písmena z vosku a různými technikami je kreslily. Také na matematiku došlo. Děti počítaly kolik je ve slově hlásek a kolik písmen, o kolik písmen je které slovo delší, či kratší, než to předešlé ( tzn.sčítání a odčítání, aniž by děti zaznamenaly dril). Už jsi o svých pochybách ( absence jednoho předmětu celý měsíc a následné zapomínání učiva), řekla učitelce? Jak argumentovala?
Vadí ti, že dítě nemá učebnice. Mě zase vadilo, že starší syn učebnice měl a nikdy je neotevřel. Děti na WŠ učebnice mají. Jsou to ty sešity, které si vytváří sami. Jsem přesvědčená o tom, že když si učebnici sama vytváříš, daleko víc si pak probrané učivo pamatuješ. To ostatně platí i o vyučování v epochách. Neskáčeš z jednoho předmětu na druhý, stylem -dnes to probereme a zítra z učiva napíšeme písemku. Viděla jsem pár ,,učebnic,, z vyšších ročníků a zírala jsem na ně s otevřenou pusou.
Absence známkování. O čem vypovídá známka? O tom, jak jsem se dnes vyspala, zda mě bolí zub, nechápu učivo, které jsme probírali, jsem dnes v dobré kondici.....? Není každý den posvícení. Už by jsme měli pochopit, že učení se ,,pro známky,, je mimo mísu. Učivo musím chápat, vnímat v širších souvislostech, pamatovat si ho déle, než do příštího zkoušení, mít ho tzv. zažité, abych pak mohla získané vědomosti aplikovat v životě. Tohle mi žádná známka nezaručí. Písemné hodnocení je pro mne více vypovídající. Díky němu vím, zda mé dítko v dané disciplíně prospívá, co mu jde víc a co méně.
Když je tvé dítko nemocné, nemáš se čeho chytit? V naší WŠ (předpokládám, že i v té vaší), mají rodiče s učitelkou schůzku každý měsíc. Učitelka je (mimo jiné) seznámí s látkou, kterou bude další měsíc probírat. Každý rodič má také na učitelku telefon a ona je vždy ochotná podat chybějící informace.
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(20.3.2011 19:56:18) Ahoj, děkuji Ti za názor. Opět se mi ale potvrzuje, že co učitel, to jiná atmosféra. Nemáme žádné schůzky každý měsíc, jednu jsme měli v listopadu, další v lednu. Mobil nám pí uč.nebere, na SMS řekla, že odpovídat nebude. Jediný kontakt s ní je přes e-mail, pokud má čas. Dítě v 5.třídě musí být srovnatelné s klasickou třídou. Už v první třídě ale počítají v lednu do 10 a v březnu mají sčítání a odčítání do 20, začínají s malou násobilkou. Děti to nemají zažité. Dále píší šílenými voskovými kůly atd.atd. Tady se můžeme rozcházet v názorech, mně ale opravdu mnohé věci přestaly vyhovovat. Chápu a souhlasím s Tvými námitkami proti klasické třídě, jsou podobné jako ty, pro které jsem dala dceru do waldorfské. Skutečnost je ale jiná, měla jsem o dost jinou představu, musím říct. Mám svým způsobem paní učitelku ráda, takže se nechci ukvapit, jak jsem už jednou psala, dalším nevhodným rozhodnutím, těch věcí je ale nyní docela dost. Takže asi tak. Přeji hezký večer.
|
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(20.3.2011 20:12:25) Promiň, teprve teď jsem si přečetla Tvoji první zprávu, tak ještě doplním vysvětlení. Dcera už dávno čte velká i malá písmena a protože se ve škole neučí psát psace, učí se to sama.Nevím, co budeme dělat ve druhé waldorfské třídě. Čte si krátké pohádky a neustále se mě ptá, kdy už budou ve škole psát. Když se ve škole podepsala na výkres psace, paní učitelka jí to vytkla. A v tomto momentě si, myslím, je něco hodně špatně, nemyslíš? Samozřejmě, že jsem nevěděla, že když dítě bude v něčěm hodně napřed, bude úmyslně bržděno. To jsem opravdu netušila. Všude se totiž píše, že waldorf podporuje nadání jednotlivců, jak si to tedy mám vysvětlovat? Něco jiného je na papíru a něco jiného ve skutečnosti. Znovu ale podotýkám, je to můj názor. Měj se hezky.m.
|
Tragika |
|
(20.3.2011 21:31:56) Maťo, opět se jen potvrzuje, že vše je v lidech. Žádná myšlenka není nosná, pokud se jí nechopí ti praví jedinci. Pobavila jsi mne s ,,kůly,,. Myslíš určitě firmu STOCKMAR a její voskovky a štočky, viď?
Když chytneš na běžné základce učitele vola, můžeš se utěšovat tím, že tě má jen na určitý předmět. Na waldorfu ho máš bohužel po 9 let na 90% předmětů. Proto i když jsem nadšená stylem výuky na WŠ, budu při výběru především koukat na osobnost učitele. Jestli to není tajemství, z které WŠ jste? Písek? Příbram? Já mám zkušenosti jen s Prahou, konkrétně s Jinonicemi a Dědinou. Na 100% jsem si jistá, že nemluvíš o těchto školách. Nevím, zda jsem správně pochopila tvou odpověď. Dceři se ve škole nelíbí a nudí se?
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(21.3.2011 9:27:11) Ahoj, ne, nejsme z Prahy. Máš pravdu, chce to osobní konzultaci a pak se uvidí. Vše se dá nějak řešit. V žádném případě ale tady opravdu nechci nikoho od waldorfu odrazovat, jen zdůraznit osobnost učitele, ta je strašně důležitá jak v klasické tak v alternativní škole. Zdravím všechny.
|
Tragika |
|
(21.3.2011 17:25:07) Maťo, beru tvé výtky jako plus. Nic není černé a nic zase jen bílé. I kritika je přínosná a může pomoci jiným rodičům, zvažujícím waldorfské vzdělávání. Optimismus = nedostatek informací ? Možná se to tak může jevit. Pokud mám ale srovnávat místní základky a WŠ, jednoznačně vím, která z těchto variant vítězí. Neříkám, že je to sázka na jistotu. Co máš ale v dnešní době 100% jisté, že? No, o jedné věci bych věděla, ale nebudu morbidní.
|
|
|
Líza |
|
(21.3.2011 14:17:58) Tragiko, i na Dědině jsou problémy...
|
Tragika |
|
(21.3.2011 17:12:33) Lízo, ale já netvrdila, že na Dědině nejsou problémy. Vím jen, že problémy nejsou v současné první třídě. Ty máš nějaké info o problémech na Dědině? Kamarádka tam jde příští rok k zápisu se synem, takže budu ráda, když napíšeš něco konkrétního.
|
|
ALL |
|
(22.3.2011 21:37:59) Lízo, můžeš ty problémy aspoň trochu nějak přiblížit?
|
Líza |
|
(23.3.2011 11:32:32) AL, na rodinu chodí jedna maminka, která u toho byla přímo. Nechci tady mluvit za ni nebo to nějak zkreslit. Třeba se tu zastaví.
|
Tragika |
|
(23.3.2011 15:24:08) Lízo, když řekneš A měla bys říct i B. Jedna paní povídala? Tak proč si ty ,,super tajné informace,, nenecháš pro sebe? Nechápu, proč něco nakousneš a pak se zdráháš uvézt věci na pravou míru. Zvláště pak, když informace mohou posloužit jiným rodičům, kteří o této škole uvažijí pro své děti.
|
|
Tragika |
|
(23.3.2011 15:24:21) Lízo, když řekneš A měla bys říct i B. Jedna paní povídala? Tak proč si ty ,,super tajné informace,, nenecháš pro sebe? Nechápu, proč něco nakousneš a pak se zdráháš uvézt věci na pravou míru. Zvláště pak, když informace mohou posloužit jiným rodičům, kteří o této škole uvažují pro své děti.
|
Líza |
|
(23.3.2011 16:09:18) Kdepak, žádné jedna paní povídala, jen tu prostě nebudu říkat detaily. Možná bys mohla reagovat trochu méně, jako když ti někdo šlápl na kuří oko. Waldorfské školy nejsou imunní vůči problémům.
|
Tragika |
|
(23.3.2011 18:44:48) Lízo, vkládáš mi do úst něco, co jsem nikdy neřekla. Jsem pouze alergická na lidi, kteří VÍ, ale NEPOVÍ. Neubrání se však naznačování. Když se ale někdo zeptá konkrétně, hrají si na tajemný hrad v Karpatech. To nemá s waldorfskou tematikou co dělat, ale to ty víš velmi dobře, že?
|
Líza |
|
(23.3.2011 21:05:07) Podívej, já pouze respektuju čísi soukromí. Nijak ho nenaruším sdělením, že tam a tam se objevily problémy (ne malé), ale narušila bych ho tím, kdybych tady veřejně ty podrobnosti uváděla. Ty může uvést jen účastník - a nemusí. A já to dělat nebudu. ať se ti to líbí nebo ne.
|
ALL |
|
(24.3.2011 10:05:13) Lízo, já to jen tak zkoušela , ale celkem chápu, že nechceš jít do podrobností...v tomhle mám i já dilema, taky vím, co nepovím - a hlavně bývá v takových případech obvykle víc názorů a každý to samozřejmě může vidět naprosto odlišně, takže může takový problém i naprosto odlišně interpretovat...
|
|
ALL |
|
(26.3.2011 11:56:34) Přesto to ještě zkusím: tady veřejně chápu že ne, ale třeba na můj mail bys byla ochotná něco napsat? Alespoň přibližně, čeho se to týká, bez uvádění podrobností a jmen... Dost by mi to pomohlo...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(21.3.2011 17:18:54) Milado, nemohu s tebou souhlasit. Naše tři státní školy v okolí mají učitelky pro první třídu. Takže vola můžeš chytit na jeden rok. Pak v 90% nemáš jednu učitelku od druhé do páté třídy. Většina dětí v naší obci vystřídá na prvním stupni 3 třídní učitelky.
Na druhém stupni pak učí každý učitel svůj konkrétní předmět. Těžko najdeš jednoho učitele, který by učil od fyziky, matiky, chemie, češtiny, dějepisu apod. vše. Na waldorfu tomu tak je. Máš zkrátka jednoho učitele na 9 let a jen na jazyky a eurytmii je učitel jiný.
|
š. | •
|
(22.3.2011 0:47:30) Martino, děkuji za odpověď… i když bych řekla, že tam budou i jiné důvody… Jsou i jiné školy, kde se nepoužívají učebnice a nemusí být nutně alternativní, /V případě nemoci nebo mimořádné dovolené je přece konzultace s učitelkou, ona by měla dodat tipy, co během nepřítomnosti procvičovat, případně se naučit z vlastních zdrojů, neměl by být ani problém předat osobně nebo e-mailem nějaké pracovní listy nebo odkazy…/ To samé s absencí známek.. Mimochodem, jaké emoce máš na mysli, že dceři při absenci známek chybí? Strach, co bude, když dostane pětku? Důležitý je přece pokrok a touha dítěte se vzdělávat dál a ne známky.. Ale nevím, já mám zatím zkušenost jen s prvňáčkem, /to ostatně ty taky/, možná ve vyšších ročnících mi ty známky taky začnou chybět U prvňáčka člověk přece jen snadno vidí, co umí a co ne.. Budu ráda, když přidáš i nějakou další zkušenost, např., jak píšeš, že učitelka řekla dceři, že se neměla podepisovat, to by mně osobně taky vadilo… v tomto případě má být dítě pochváleno za pokrok, za to, co umí… a ne mu to zakazovat.. Ostatně mně například „rozčílilo“ i když kamarádky syn, v obyčejné základce, v první třídě, dostal dvojku z počítání, přestože měl všechny příklady správně, ale neměl to hezky napsané… to je podle mě příklad slípky, která by neměla učit, protože v tomto případě /pár příkladů v první třídě v prvním pololetí!!!/ se přece ještě neklade důraz na nějakou celkovou prezentaci projektu a dítě to může snadno odradit..
Tragiko - ty jsi měla možnost více náslechových dní ve waldorfských školách? Nebo jen klasicky jako většina veřejnosti na dni otevřených dveří.. protože upřímně, při tom dni otevřených dveří toho člověk zase tolik nevidí…
|
Tragika |
|
(22.3.2011 9:47:03) Ano, byla jsem ve dvou WŠ, během dvou let, po dobu osmi dní . Viděla jsem tedy téměř všechny ročníky, epochy a vyučování šesti učitelů. Rozdíly byly velké.
|
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(22.3.2011 11:40:44) Ahoj, k těm známkám- samozřejmě jsem věděla, že ve waldorfu nejsou a bylo mi to sympatické. Znám příběhy spolužaček, kdy dítě už v první třídě dostalo 4 či 5 a byla z toho malá rodinná tragédie. A tady znovu říkám, že se opět ukazuje, jak důležitá je osobnost učitele. Také se mi spíš líbí škola bez známek, ale dítě neví, jak na tom je, když ho ani paní učitelka nepochválí. Naše diskuze jen potvrzuje to, že vše je o lidech. Nemám žádné osobní důvody, ale spíš jsem celkově měla jinou představu, první třída ukáže věci, které člověk ani do té doby nemůže vědět. Nevíš, co dítěti půjde a co ne, nevíš, jak bude na různé věci reagovat, všechno je nové a proto je výběr školy opravdu sázkou do loterie. Každý si také sám neseme ze školy různá pozitiva, ty chceme pro dítě zachovat a negativům se chceme vyhnout, ale ne vždy se to zkrátka podaří. Zdravím
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(20.3.2011 21:42:35) Máťo, také jsem se ve škole ptala, jak řeší děti, které jsou v určitém předmětu napřed. Většinou je to tak, že když dítě na začátku první třídy plynule čte, má zase zpoždění v jiném předmětu. Tím se učitel má řídit a dítě v hodině zaměstnávat tak, aby se jeho znalosti a dovednosti vyrovnaly. Nikoliv tedy potlačovat to, co už dítě umí.
Je mi jasné, že v mnohém se pravda ukáže až v praxi a někteří rodiče jsou z přístupu učitele rozčarováni. Určitě bych požádala učitelku o soukromou konzultaci. Všechny své pochyby a obavy bys s ní měla řešit a nečekat až celá věc přeroste do rozměrů, které nebudeš schopna a ochotna strávit. Na osobní konzultaci máš nárok i ve waldorfské školce a ve škole tomu není jinak. Pokud nebude ani pak učitelka ochotná věnovat ti čas, zajdi rovnou za ředitelem. Ničeho se neobávej. Držím ti palce a napiš, jak se věc vyvrbila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.12.2010 23:16:33) Nechci být za kverulanta, ale nezáleží taky hodně na tom dítěti? Škola přece není samospasitelná. Alternativy ve školství jsou mi spíš sympatické, ale základ je podle mne stejně v rodině a v dítěti samotném.
|
Tragika |
|
(29.12.2010 23:22:55) Monty, jdeš s křížkem po funuse. Viděla jsi to téma ohledně mé genetiky, které smazala Roni? Asi zasáhla má matka. Ta má totiž opravdu dlouhé prsty.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.12.2010 23:23:42) Tragiko, už jen smazaný, protože jsem právě vylezla z vany. O co šlo?
|
Tragika |
|
(29.12.2010 23:24:42) Napíšu ti mail
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|