withep |
|
(2.5.2011 13:25:31) Je provozovatel e-shopu povinnen zaslat potvrzení objednávky? Většinou se to generuje a posílá automaticky, ale nedávno jsem něco objednávala a nic. Prodávající tedy komunikoval, ale pouze formou kratičkých e-mailů (např. "děkuji za upozornění, v popisu byla chyba, kterou jsme opravili"), tzn. objednávku v písemné podobě nemám vůbec k dispozici: popis zboží, datum objednání, nic. Teď bych zboží ráda vrátila do 14 dnů a nejsem si jistá, kdy jsem ho přesně objednávala .
Druhá věc je, že jsem se teprve teď (já pako) dočetla v zákoně, že vrátit nelze věc, která byla upravena podle přání zákazníka. Zákon je tedy na straně prodejce, byť on ve svých obchodních podmínkách na tuto skutečnost neupozorňuje . Na druhou stranu ta úprava tak docela neodpovídá mým přáním. Takže pokud by argumentoval, že zboží nelze vrátit zpět, můžu to asi zkusit reklamovat, což ale bude složitější a na dlouho, no... Pomohla (nebo uškodila) by mi v případě vracení/reklamace skutečnost, že mi nebylo doručeno potvrzení objednávky, kde by bylo její znění podrobně popsáno? Úprava byla specifikována v poznámce.
|
Daniela | •
|
(2.5.2011 13:38:49) 14-ti denní lhůta na vrácení běží od přijetí objednávky, tedy ode dne kdy jsi balík převzala. Jestli má prodávající povinnost ti zaslat potvrzení objednávky na mail netuším.
|
Daniela | •
|
(2.5.2011 13:42:07) Kupující má dle par.53 odst. 6 zák. č. 40/1964 Sb. (obč. Zák.), právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Takže jestli víš kdy jsi zboží převzala tak je to v suchu.
|
withep |
|
(2.5.2011 13:48:25) To vím (ale jen shodou okolností, taky to nemám písemně, to má doručovatel). Ale v suchu nejsem, protože nemám písemně objednávku, kde by bylo přesně napsáno, jakou úpravu požaduju. Úprava byla provedena, takže zboží spadá do jedné z těch kategorií, že nelze takhle jednoduše vracet. Ale to, že úprava nebyla provedena přesně podle mých přání (byť je to detail), nemám jak prokázat. Prostě jsem to napsala do okýnka pro poznámku, ale písemně to nemám.
|
|
|
withep |
|
(2.5.2011 13:44:07) Jo, já vím, napsala jsem to zmateně . Prodejce uvedl dodací lhůtu, kterou dodržel tak tak (plus mínus si pamatuju, kdy jsem to obejednávala), kdyby to nestihl, bylo by to další plus pro mě a zřejmě by se tím ta 14denní lhůta prodloužila až na 3 měsíce, ale to už taky nevím jistě, nějak jsem se v tom zamotala .
|
|
|
Katka. |
|
(2.5.2011 13:58:27) Zákazník má právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Na 3 měsíce se tato lhůta prodlužuje v případě, že tuto informaci nemá prodávající v obchodních podmínkách uvedenou.
V případě, že bylo zboží upraveno na přání zákazníka, nelze od smlouvy odstoupit. Pokud zboží neodpovídá tomu, co jsi si objednala, tedy je upraveno špatně, zbývá jedině reklamovat. V případě uzazné reklamace má zákazník právo na proplacení vzniklých nákladů (poštovné...).
Pokud s tebou dodavatel normálně komunikoval, považovala bych to za potvrzení objednávky...
Nikde není psáno, že musí e-shop odpovídat "potvrzujeme tímto Vaši objednávku...."
|
withep |
|
(2.5.2011 14:03:34) Díky. Akorát že když mi žádné potvrzení (rekapitulaci nebo jak se tomu ještě občas říká) neposlal, vůbec nemám nikde napsáno, jakou úpravu jsem si přála - tak jak to pak můžu reklamovat?
|
Katka. |
|
(2.5.2011 14:05:15) To ti ani nepřišla na mejl kopie objednávky? Nemáš to ve SPAMU? Pokud nemáš nic, ani mejl, prostě nic, tak je to blbý.... ale je divný, že by ti nepřišla kopie objednávky
|
withep |
|
(2.5.2011 14:14:03) No blbé to je. Ale dost možná i pro něj, pokud existuje povinnost mi něco takového poslat a on neposlal. A to je právě to, na co se ptám .
|
Katka. |
|
(2.5.2011 14:16:26) Tak si zkus zavolat na ČOI nebo na SOS spotřebitel, ale nevím o tom, že by nějakej zákon vyloženě nařizoval, že ti musí e-shop napsat, že potvrzuje objednávku...
Pokud ti napsal třeba termín dodání nebo prostě nějakou odpověď, tak to je od něj jako potvrzení....
|
|
Daniela | •
|
(2.5.2011 14:20:17) A uz jsi ten e-shop kontaktovala a resila to s nimi? Casto vyjdou vstric uz jen kvuli dobremu jmenu.
|
withep |
|
(2.5.2011 14:23:37) Napsala jsem jim, že chci vracet zboží do 14 dnů, zatím neodpověděli. To s tím nevracením upraveného zboží jsem zjistila až potom. A teď čekám, jestli s tím sami vyrukujou, naivně dofám, že to třeba nevědí, že to nejde .
|
andrea | •
|
(2.5.2011 17:28:15) Taky si nejsem jistá, jestli je prodávající povinen potvrdit objednávku, ale spíš bych tipla, že ne. Myslím si ale, že většina e-shopů má automatické potvrzení objednávky. Napadá mě, jestli jsi třeba špatně nezadala e-mailovou adresu, na kterou ti mělo potvrzení dojít?
|
|
|
|
|
|
|
|
|