| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Povinnost potvrdit objednávku

 Celkem 16 názorů.
 withep 


Téma: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 13:25:31)
Je provozovatel e-shopu povinnen zaslat potvrzení objednávky? Většinou se to generuje a posílá automaticky, ale nedávno jsem něco objednávala a nic. Prodávající tedy komunikoval, ale pouze formou kratičkých e-mailů (např. "děkuji za upozornění, v popisu byla chyba, kterou jsme opravili"), tzn. objednávku v písemné podobě nemám vůbec k dispozici: popis zboží, datum objednání, nic. Teď bych zboží ráda vrátila do 14 dnů a nejsem si jistá, kdy jsem ho přesně objednávala ~d~.

Druhá věc je, že jsem se teprve teď (já pako) dočetla v zákoně, že vrátit nelze věc, která byla upravena podle přání zákazníka. Zákon je tedy na straně prodejce, byť on ve svých obchodních podmínkách na tuto skutečnost neupozorňuje ~7~. Na druhou stranu ta úprava tak docela neodpovídá mým přáním. Takže pokud by argumentoval, že zboží nelze vrátit zpět, můžu to asi zkusit reklamovat, což ale bude složitější a na dlouho, no... Pomohla (nebo uškodila) by mi v případě vracení/reklamace skutečnost, že mi nebylo doručeno potvrzení objednávky, kde by bylo její znění podrobně popsáno? Úprava byla specifikována v poznámce.
 Daniela 
  • 

Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 13:38:49)
14-ti denní lhůta na vrácení běží od přijetí objednávky, tedy ode dne kdy jsi balík převzala. Jestli má prodávající povinnost ti zaslat potvrzení objednávky na mail netuším.
 Daniela 
  • 

Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 13:42:07)
Kupující má dle par.53 odst. 6 zák. č. 40/1964 Sb. (obč. Zák.), právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Takže jestli víš kdy jsi zboží převzala tak je to v suchu.
 withep 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 13:48:25)
To vím (ale jen shodou okolností, taky to nemám písemně, to má doručovatel). Ale v suchu nejsem, protože nemám písemně objednávku, kde by bylo přesně napsáno, jakou úpravu požaduju. Úprava byla provedena, takže zboží spadá do jedné z těch kategorií, že nelze takhle jednoduše vracet. Ale to, že úprava nebyla provedena přesně podle mých přání (byť je to detail), nemám jak prokázat. Prostě jsem to napsala do okýnka pro poznámku, ale písemně to nemám.
 withep 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 13:44:07)
Jo, já vím, napsala jsem to zmateně ~f~. Prodejce uvedl dodací lhůtu, kterou dodržel tak tak (plus mínus si pamatuju, kdy jsem to obejednávala), kdyby to nestihl, bylo by to další plus pro mě a zřejmě by se tím ta 14denní lhůta prodloužila až na 3 měsíce, ale to už taky nevím jistě, nějak jsem se v tom zamotala ~k~.
 Katka. 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 13:58:27)
Zákazník má právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
Na 3 měsíce se tato lhůta prodlužuje v případě, že tuto informaci nemá prodávající v obchodních podmínkách uvedenou.

V případě, že bylo zboží upraveno na přání zákazníka, nelze od smlouvy odstoupit.
Pokud zboží neodpovídá tomu, co jsi si objednala, tedy je upraveno špatně, zbývá jedině reklamovat. V případě uzazné reklamace má zákazník právo na proplacení vzniklých nákladů (poštovné...).

Pokud s tebou dodavatel normálně komunikoval, považovala bych to za potvrzení objednávky...

Nikde není psáno, že musí e-shop odpovídat "potvrzujeme tímto Vaši objednávku...."
 withep 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 14:03:34)
Díky. Akorát že když mi žádné potvrzení (rekapitulaci nebo jak se tomu ještě občas říká) neposlal, vůbec nemám nikde napsáno, jakou úpravu jsem si přála - tak jak to pak můžu reklamovat?
 Katka. 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 14:05:15)
To ti ani nepřišla na mejl kopie objednávky?
Nemáš to ve SPAMU? ~d~
Pokud nemáš nic, ani mejl, prostě nic, tak je to blbý.... ale je divný, že by ti nepřišla kopie objednávky ~d~
 withep 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 14:14:03)
No blbé to je. Ale dost možná i pro něj, pokud existuje povinnost mi něco takového poslat a on neposlal. A to je právě to, na co se ptám :-).
 Katka. 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 14:16:26)
Tak si zkus zavolat na ČOI nebo na SOS spotřebitel, ale nevím o tom, že by nějakej zákon vyloženě nařizoval, že ti musí e-shop napsat, že potvrzuje objednávku...

Pokud ti napsal třeba termín dodání nebo prostě nějakou odpověď, tak to je od něj jako potvrzení.... ~R^
 Daniela 
  • 

Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 14:20:17)
A uz jsi ten e-shop kontaktovala a resila to s nimi? Casto vyjdou vstric uz jen kvuli dobremu jmenu.
 withep 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 14:23:37)
Napsala jsem jim, že chci vracet zboží do 14 dnů, zatím neodpověděli. To s tím nevracením upraveného zboží jsem zjistila až potom. A teď čekám, jestli s tím sami vyrukujou, naivně dofám, že to třeba nevědí, že to nejde ~t~.
 andrea 
  • 

Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 17:28:15)
Taky si nejsem jistá, jestli je prodávající povinen potvrdit objednávku, ale spíš bych tipla, že ne.
Myslím si ale, že většina e-shopů má automatické potvrzení objednávky. Napadá mě, jestli jsi třeba špatně nezadala e-mailovou adresu, na kterou ti mělo potvrzení dojít?
 e-shoperka 
  • 

Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(2.5.2011 23:25:25)
Sama e-shop provozuji a máme nastavené automatické generování potvrzení na email, ale nevěřila bys, jak často se toto potvrzení vůbec nepodaří doručit. Velmi často je to způsobeno překlepy v emailové adrese.
 Lída. 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(4.5.2011 16:52:04)
myslím, že zákazník má na kopii objednávky právo (nebo má mít možnost se na ni na webu podívat). Fakt ale je, že se mi to nechce hledat. Někde tam je uvedené i to, že v průběhu celého objednávání musí mít možnost nahlédnout do obchodních podmínek, pochybuju, že by nemysleli na kopii objednávky. Už proto, že by ti obchod mohl poslat cokoli jiného, než jsi objednala.
 withep 


Re: Povinnost potvrdit objednávku 

(29.6.2011 19:47:28)
Dopadlo to tak, že mi zboží zpět vzali, úpravu odstranil na své náklady výrobce, a vrátili mi cenu zboží (3800 Kč) bez ceny té úpravy (400 Kč) a poštovného (poštovné bylo zdarma při objednávce nad tolik a tolik, takže mi ho jakoby zpětně naúčtovali).

Vím, že na to poštovné (90 Kč) nárok neměli, ten nárok je jen na prokazatelné náklady s vrácením zboží, kdežto tohle byly náklady vynaložené na zaslání. Nic jsem ale nenamítala, protože mi vyšli vstříc až až :-).

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.